Rabu, November 02, 2016

Aduhai!!! Macam ni punya baik sistem perundangan di Malaysia pun masih lagi puak Pakatan Haprak tu nak kata yang ianya zalim dan mendakwa kononnya wujud campur tangan Politik dalam keputusan yang dibuat oleh pihak mahkamah?

Kot kalau sistem perundangan di Malaysia ni hanya didakwa menzalimi Si Ketua Penipu tu sorang je dengan dakwaan kononnya dia menjadi mangsa konspirasi Politik, tak payah la puak Pakatan Haprak nak menyalak macam Anjing hilang akal la. 

Kalau kena pada Si Ketua Penipu tu, bukan main lagi diorang meroyan tak tentu arah dan menuduh kononnya pihak mahkamah di Malaysia ni berat sebelah serta hanya menjatuhkan hukuman kepada pemimpin dikalangan Pakatan Haprak tu sahaja.

Walhal, diorang sendiri juga yang suka cari pasal. Pemimpin puak Pakatan Haprak tu jugak yang selalu cari masalah dengan membuat kerja - kerja yang tak berfaedah. Jadi, kenapa pulak diorang nak salahkan sistem perundangan di Malaysia?

Nah! Sekarang jelas terbukti bahawa pihak mahkamah bukan seperti mana yang didakwa oleh puak Pakatan Haprak tu. Masih ada jugak keputusan yang dibuat demi untuk menjaga imej dan integriti pemimpin - pemimpin Pakatan Haprak tu sendiri.

Kalau nak diikutkan, kenapa mahkamah menjatuhi hukuman denda sebanyak RM 1950 je kepada Si Rafizi ni? Kalau betul pihak mahkamah ni semuanya berat kepada Kerajaan, kenapa perlu diorang nak dikurangkan sebanyak RM 50 ringgit?

Jika diikut peraturan yang tetalh ditetapkan, sekiranya seorang wakil rakyat, sama ada ADUN mahupun Ahli Parlimen yang dikenakan denda melebihi RM 2000 atau dipenjara lebih dari setahun, maka dia akan hilang kelayakan sebagai wakil rakyat.

Jadi, sebab nak selamatkan jawatan Si Rafizi tu, maka mahkamah menetapkan denda sebanyak RM 1950 diatas pengakuan bersalah yang dibuat oleh Si Rafizi tu. Itu pun diorang masih nak dakwa kata pihak mahkamah ni berat sebelah lagi ke? Kalau dah dasar tak reti bersyukur tu, cakap apa pun tak guna!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. tak tau mahkamah ke or sistem yg zalim..blm pernah ku dgr harga hukuman mcm gini...selalu angka genap..rafizi bapok ni patut malu tahap dewa bila dihina dgn hukuman begitu

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping