Rabu, November 16, 2016

Itu sahaja persoalan yang dapat diajukan tatkal membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Zuraidah Mak Lampir ni. Dari satu sudut, nampak sangat yang dia 'Menggelupor Biawak' apabila ada pihak yang mendedahkan kekayaan 'Anak Ikan' dia.

Yang menjadi persoalan buat Si Zuraidah ni bukan seperti mana yang dibangkitkan oleh sesetenga pihak. Yang dia persoalkan bukan berkaitan dengan punca kekayaan tahap 'Gila Babi' yang dimiliki secara tiba - tiba oleh Pegawai Khas dia.

Sebaliknya, Si Mak Lampir tu lebih banyak mempersoalkan mengenai kebenaran yang diperolehi oleh Datuk Jamal Yunos menggunakan helikopter membawa pasukan media membuat tinjauan ke rumah banglow mewah yang dimiliki oleh 'Anak Ikan' dia.

Dalam persoalan yang dibangkitkan, Si Mak Lampir ni meroyan mempertikaikan kebenaran dan prosedur yang diberikan kepada Datuk Jamal Yunos yang membongkar hasil kekayaan tahap 'Gila Babi' Pegawai Khas dia sebelum ini.
"Siapa benarkan trip dia? Adakah dengan prosedur yang betul? Atau ada rundingan di belakang yang meluluskan dia dalam masa 24jam. Ini bukan perkara kecemasan yang membolehkan (terbang) lulus dalam tempoh 24jam," katanya dalam sidang media di Parlimen, semalam.
Tambah Zuraidah, dia juga telah mengajukan soalan tersebut kepada Menteri Pengangkutan, sewaktu sesi perbahasan di dalam Dewan Rakyat kerana mendakwa penerbangan yang dibuat oleh Datuk Jamal itu tidak mempunyai matlamat yang jelas.
"Trip ini untuk saja-saja. Tiada matlamat yang spesifik, ini sangat salah. Ini perkara yang sangat serius dalam negara ini. IGP mesti ambil tindakanlah terhadap lelaki (Jamal) ini."
Kenapa pulak Si Mak Lampir tu kata penerbangan tu takde matlamat yang jelas sedangkan hakikatnya, ianya dibuat bagi tujuan membongkar hasil kekayaan luar biasa seorang Pegawai Khas Ahli Parlimen yang mempunyai harta sebegitu banyak.

Dan yang sepatutnya disiasat bukannya soal kebenaran yang diperolehi oleh Datuk Jamal tu. Sebaliknya, yang perlu disiasat oleh pihak berkuasa ialah bagaimana seorang Pegawai Khas kepada Ahli Parlimen boleh mempunyai kekayaan sedemikian.

Dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh Si Mak Lampir tu memperlihatkan keadaan dia yang semakin tidak tenteram ekoran pendedahan yang dibuat. Kot kalau selama hari ini, bukan main lantang lagi dia tuduh orang itu ini rasuah dan sebagainya. Bila dah kena batang hidung dia sendiri, baru dia tau nak menggelupor tak tentu arah!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping