Jumaat, November 04, 2016

Heh! Nampak gayanya, persoalan yang diajukan oleh Si Apek Kit Siang tu telah terjawab. Hakikatnya, PAS tidak akan berbincang dengan DAPigs bagi menentukan pertandingan 1 lawan 1 menjelang Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Jika sebelum ini, Punahsihat DAPigs itu dilihat mengeluarkan kenyataan seolah - olah menaruh kecurigaan terhadap cadangan yang dibuat oleh Presiden PAS berhubung isu tersebut. Namun kini kecurigaan Si Apek Kit Siang tu sudah dijawab.

Menurut kenyataan yang dibuat oleh Ketua Dewan Pemuda PAS Pusat, parti itu tidak akan sekali - kali berbincang sebarang usaha untuk menjalinkan hubungan kerjasama Politik dengan DAPigs bagi menghadapi Barisan Nasional kelak.

Kata Nik Abduh, keputusan muktamad yang telah dibuat oleh kepimpinan PAS sebelum ini telah menjelaskan pendirian parti itu walaupun ianya usaha untuk mewujudkan pertandingan 1 lawan 1 menentang Barisan Nasional dalam PRU akan datang.
"Kita dah jawab dahulu bahawa tak ada rundingan dengan DAP," katanya kepada pemberita ketika ditemui di lobi Parlimen hari ini. Beliau mendakwa kenyataan presiden parti, Datuk Seri Abdul Hadi Awang pada Rabu bahawa parti itu terbuka untuk bekerjasama dengan mana-mana parti telah ditokok tambah.
Terdahulu, dalam sidang media yang diadakan di Parlimen, Punahsihat DAPigs tu tampil mempersoalkan niat PAS yang mahu memperbaiki hubungan dengan rakan pembangkang lain dalam rundingan berhubung isu pengagihan kerusi.

Dalam kenyataan yang dibuat oleh Si Apek Kit Siang tu, dia mendakwa kononnya PAS mengambil langkah membuat 'Pusingan U' itu hanya semata - mata mahu cadangan Rang Undang - Undang Akta Mahkamah Syariah diluluskan oleh Parlimen.

Kit Siang menegaskan bahawa kenyataan yang dibuat oleh Presiden PAS itu hanya sekadar 'Wayang Politik' yang sengaja dimainkan bagi memberi desakan kepada UMNO secara subversif supaya mereka meluluskan Akta RUU 355 itu.
"Harap tidak ada yang cuba bermain. Saya harap mereka tidak hantar mesej itu kepada Umno apabila mereka tidak sokong RUU Akta 355, mereka cuba bermain dengan menghantar mesej kepada Najib, biarkan mereka jelaskan apa niat mereka," katanya di sidang media Dewan Rakyat, tengah hari tadi.
Apa yang jelas, Si Apek Kit Siang tu cuba memberikan gambaran seolah - olah PAS tidak benar - benar ikhlas dalam membuat cadangan dan bersetuju dengan konsep 1 lawan 1 bagi menentang Barisan Nasional menjelang Pilihan Raya Umum akan datang. Dalam erti kata mudahnya, DAPigs mendakwa PAS hanya sekadar nak Menipu Rakyat!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Korang yg bongok..ikut rentak apek tu...apek lahanat ni mmg suka pertandingan 3 penjuru sbb undi cina akan solid pada dap..undi melayu pecah 3...bongok..

    BalasPadam
  2. Wakil melayu kena lah lawan mca dan dap dalam 3 penjuru. Yang bodoh adalah melayu yg undi mca atau dap atau mic.
    Undi lah wakil islam.. itu pun x faham2 ke?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping