Ahad, November 27, 2016

Hahaha!!! Meroyan apa pulak Si Tipah Koyak ni? Kenapa pulak dia tiba - tiba je nak buat desakan Si Menteri Besar Selangor tu agar memutuskan hubungan kerjasama Politik dengan PAS? Apa kepentingannya bagi Si Tipah Koyak ni?

Takkan la Si Tipah Koyak tu tak tau yang Si Menteri Besar Selangor tu hanya sekadar nak menjaga kepentingan Politik Peribadi dia sendiri agar dapat kekalkan jawatan yang disandang dengan menjalinkan hubungan kerjasama dengan PAS tu?

Dalam kenyataan yang dikeluarkan sebelum ini, Si Tipah Koyak tu mendesak agar kepimpinan tertinggi PKR melupakan perbincangan kerjasama Politik dengan PAS memandangkan parti itu sudah tidak sehaluan dengan Pakatan.

Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR itu juga turut mendesak agar dihentikan perbincangan dengan Datuk Seri Abdul Hadi Awang kerana Presiden PAS itu didakwa telah menolak untuk menyokong perhimpunan Bershit yang dianjurkan Sabtu lalu.
“Jangan dipermainkan atas konon nama agama. Ini mainan politik yang jahat. Si Hadi tak sanggup beri sokongan untuk pilihanraya yang bebas dan adil. Apa lagi nak bincang ?,”kata Latheefa menerusi Facebook semalam.
Menurut laman portal parti Ternakan DAPigs, Malaysia Dateline gesaan yang dibuat oleh Si Tipah Koyak tu supaya menghentikan perbincangan itu bukan hanya ditujukan kepada Presiden PAS, malah ianya juga untuk PAS secara umumnya.

Si Tipah Koyak tu membuat kenyataan itu sebagai menyelar tindakan Timbalan Perdana Menteri yang memanggil semua ahli Parlimen beragama Islam untuk diberi taklimat berkenaan usul RUU Mahkamah Syariah telah dibentangkan oleh Hadi Awang.
“Saya betul-betul tak faham sesetengah ahli-ahli Parlimen dari kalangan pembangkang kita yang cepat-cepat bersetuju dan bergegas untuk berjumpa dengan si Zahid Hamidi ni. Konon nak bincang berkenaan RUU.
“Menteri ni yang bertanggungjawab terhadap penahanan Maria Chin. Bertanggungjawab atas PDRM. Bertanggungjawab keadaan penjara DSAI.Dia tak buat apa pun.
“Hanya semata-mata sebab dia jemput – kena pergi ke ? Tak bijak langsung. Kenapa seorang Ahli Parlimen UMNO dok sibuk nak bincang RUU yang dibawa oleh PAS? Apa agenda ? Kenapa tiba-tiba nak jumpa?,” soalnya bertubi-tubi dengan penuh emosional.
Apa yang jelas, desakan yang dibuat oleh Si Tipah Koyak tu membuktikan bahawa PKR juga tetap menaruh keraguan terhadap PAS yang sebelum ini pernah dianggap oleh pemimpin PKR sebagai parti yang telah banyak kali mengkhianati Pakatan selama hari ini. Jadi, tak payah la PAS nak mengendeng dengan diorang lagi!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. PAS mungkin tahu ada maksiat berlaku. Nahi mungkar..

    BalasPadam
  2. Nasib baik si minah ni bukan MP. Biadap dia juga kena tending daripada ahli majlis MBPJ oleh bos pembangkang di Selangor.
    Kalau dia sebagai orang islam tidak menyokong dia jawab lah dengan ALLAH kelak....dan takut tidak sempat bertaubat. Dia bertudung ikut hukum ALLAH. Tapi tindakan menentang RUU islam ini tidak konsisten.

    BalasPadam
  3. Meroyan sakan sbb Bersih 5 tak dpt sambutan. Bayangan rakyat tak suka ph yg bersekongkol dgn yahudi spt soros

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping