Selasa, Disember 06, 2016

Ekoran kemunculan Tun Mahathir di Konvensyen DAPigs semalam, hari ini timbul pelbagai persoalan dikalangan rakyat yang mempertikaikan kenapa bukan Muhyiddin Yassin yang menjadi wakil PPBM ke Konvensyen parti tersebut?

Jika dibaca dalam artikel tulisan Raja Petra yang disiarkan sebelum ini, Si Raja Tikus itu mendakwa kononnya tindakan DAPigs menjemput Tun Mahathir itu adalah hasil daripada kegelisahan tak tentu arah yang dialami oleh Si Lim Kit Siang.

Dalam artikel itu, Si Raja Tikus tu melabelkan Kit Siang sebagai seorang pemimpin Anti Melayu yang takut menghadapi penyatu-paduan dikalangan bangsa itu menyebabkan dia terdesak memanggil Tun Mahathir hadir ke Konvensyen DAPigs.

Persoalannya, kenapa Si Apek Kit Siang tu tak panggil Muhyiddin Yassin yang merupakan Presiden PPBM? Adakah Si Apek Kit Siang tu tidak yakin dengan peranan yang ditonjolkan oleh Muhyiddin Yassin untuk menarik sokongan orang Melayu?

Persoalan itu secara tidak lansung membuktikan bahawa DAPigs masih menganggap Muhyiddin Yassin sebagai seorang yang tidak layak untuk berdiri sama tinggi dengan mereka. Tambahan pula, Muhyiddin masih dianggap cenderung kepada PAS.

Dari satu sudut, tindakan DAPigs yang memanggil Tun Mahathir itu juga didakwa mempunyai agenda subversif mereka yang tersendiri. Hakikatnya, tindakan DAPigs itu adalah untuk memudahkan mereka untuk memecah - belahkan orang Melayu.

DAPigs secara tidak lansung sedar bahawa Tun Mahathir masih lagi memberikan kesan kepada orang Melayu secara menyeluruh dan mampu menarik perhatian orang Muda agar menyokong gerakan yang sedang dikepalainya pada ketika ini.

Maka sebab itu mereka memilih bekas Perdana Menteri itu untuk turut serta hadir dan duduk diatas pentas utama bersama dengan kepimpinan Pakatan Haprak tu yang lain agar ianya dapat memberikan impak kepada orang Melayu.

Namun, apa yang tidak dijangka oleh DAPigs ialah apabila ada dikalangan majoriti ahli DAPigs sendiri tidak setuju dengan tindakan yang dilakukan sehingga menyebabkan mereka bertindak keluar dari parti dengan alasan hilang kepercayaan.

Rata - rata ahli DAPigs menganggap tindakan pemimpin parti itu menjemput Tun Mahathir sebagai satu Penghinaan yang cukup besar kepada dasar perjuangan mereka selama hari ini. Paling tidak, mereka menganggap ianya sebagai Pengkhianatan.

Bayangkan. Selama hari ini, pemimpin atasa mereka seperti Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng sering kali membuat tuduhan jahat terhadap Tun Mahathir serta menyemai sentimen kebencian terhadap Bekas Perdana Menteri itu.

Tetapi kali ini, jelas pendirian mereka telah berubah 100 peratus hanya semata - mata kerana terlalu terdesak mahu merampas kuasa sehingga sanggup menjilat ludah sendiri dan menjadikan DAPigs sebagai sebuah parti yang tidak bermaruah.

Secara kesimpulannya, tindakan DAPigs yang berniat nak memecah belakkan orang Melayu dengan menjemput Bekas Perdana Menteri itu hanya sekadar sia - sia apabila persoalan demi persoalan mula mencetuskan kontroversi dalaman parti itu sendiri. Maka sebab itu kita tengok Konvensyen semalam sunyi sepi selepas Majlis Perasmian!!!
Categories: ,

6 ulasan:

  1. Sebellum tuh melalak DAP tak jemput Tun, dah kena 'trap' buka cerita lain...???

    Kelentong dari M01 sampai ke Jamal Jamban hingga ke blogger...tak habis habis nak pertahankan orang yang dah songlap 2.6 Billion bersama 42 million!

    2 Perkara nih jer Lanun Bugis kamu dah GUILTY as HELL!

    BalasPadam
  2. Madey dan Muhyidin tak sejoin pun. Awal awal lgi partinya dah retak.

    BalasPadam
  3. Hanya manusia yg buta hati, dungu fikiran dan berniat jahat je yg msih anggap fitnah songlap 2.6 billion tu btul...

    BalasPadam
  4. Dah GULITY as HELL??? Cuba citer sikit apa makna ni. Jangan main sedap tulis je

    BalasPadam
  5. KIT SIANG NIH BEKAS KOMUNIS...BUDHA ...SAMA DGN SAMI BUDHA YG BUNUH BAYI DALAM BARA API DI MYANMAR....MEMANG UMNO BN LA...PEMBANGKANG MANA ADA JASA...?...SEJAK DULU...

    BalasPadam
  6. MEMANG UMNO BN LA...PEMBANGKANG MANA ADA JASA...?SEJAK DULU...

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping