Selasa, Januari 24, 2017

PAS dalam kenyataan wakilnya semalam menegaskan bahawa mereka tidak akan menjerat dirinya sekali lagi dalam 'permainan' Politik DAPigs. Demikian tegas Ketua Penerangan Dewan Ulama parti itu.

Ujarnya, huluran salam DAPigs yang dibuat menerusi Penasihatnya Lim Kit Siang dengan 'kata-kata' mahu menyelamatkan Malaysia hanya dianggap sekadar menabur janji palsu belaka.

Bukan itu sahaja, sikap rasis DAPigs ketika mereka menjalin kerjasama dalam Pakatan Rakyat (PR) suatu ketika dahulu membuatkan parti pimpinan Hadi Awang itu serik untuk 'menyambut salam' daripada DAPigs.
"Lim Kit Siang tidak perlu bermadah dengan kata-kata mahu menyelamatkan Malaysia. Pengkhianatan DAP terhadap PAS ketika dalam PR sudah cukup sebagai isyarat bahawa DAP bukan rakan politik yang baik bagi menggantikan BN dan menyelamatkan Malaysia. Agenda anti-Islam DAP juga tidak mungkin dapat diterima oleh PAS.
"DAP boleh mengajak mana-mana parti yang boleh berkompromi dengan dasar sosialis dan pragmatik DAP, khususnya Amanah yang merupakan serpihan PAS yang setia kepada DAP," demikian menurut kenyataan Khairuddin.
Tegasnya lagi, meskipun tidak bergabung dengan DAPigs, PAS tetap komited untuk melawan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya akan datang.

Respon itu diberikan selepas Kit Siang pada semalam memaklumkan partinya boleh bekerjasama sekali lagi jika Hadi bersedia memberi komitmen untuk menyelamatkan Malaysia daripada menjadi kleptokrasi dunia.

Hubungan PAS dan DAPigs terputus selepas parti dominasi Cina itu berulang kali menyerang hasrat PAS bersabit pelaksanaan Kanun Keseksaan Syariah di Kelantan pada 2015.

Ia membawa kepada terkuburnya Pakatan Rakyat (PR) pada 2015. Namun kemudian Pakatan Harapan (PH) dibentuk pada 2016 lalu dengan dianggotai PKR, DAP dan PAN, parti serpihan PAS.

Kit Siang, pada semalam juga berkata DAP tiada masalah bekerjasama dengan parti yang diterajui Tun Dr Mahathir Mohamad meskipun ada beberapa perkara yang tidak dipersetujui.

Dalam perkembangan terbaru Dr Mahathir memberigambaran bahawa partinya enggan menunggu PAS dalam kerjasama politik pembangkang, sekaligus ingin menyertai PH secara rasmi sebagai salah satu komponen gagasan itu.
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. ha.ha.ha..biasa masuk lubang taik la sebelum ni ke? sadis nya..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping