Isnin, Februari 27, 2017

Heh! Sejak kebelakang ini, ramai dah suara - suara dikalangan ahli serta penyokong Pakatan Haprak tu mempersoalkan peranan bekas Perdana Menteri itu ditengah - tengah kelompok pembangkang.

Bahkan sebelum ini juga, ramai yang memberikan isyarat bahawa peranan Tun Mahathir ditengah - tengah gabungan Pakatan Haprak tu hanya sekadar untuk memecah-belahkan mereka.

Namun persoalannya, sejauh mana kebenaran terhadap dakwaan tersebut? Adakah benar Tun Mahathir hanya menjadi 'Agen Pemecah Belah' seperti yang dianggap oleh sesetengah pihak?

Kalau dilihat dari satu sudut, ada logiknya juga memandangkan perpecahan kini mula berlaku dikalangan pemimpin DAPigs dan PKR yang pada suatu ketika dahulu memusuhi Tun Mahathir.

Jika sebelum ini, ada beberapa orang pemimpin DAPigs sendiri mengambil tindakan drastik dan meninggalkan parti itu dengan memberikan alasan pemimpin atasan sudah lari dari perjuangan.

Malah mereka juga turut menyatakan secara terbuka bahawa mereka sudah hilang kepercayaan terhadap pemimpin parti hanya kerana DAPigs bersekongkol dengan Tun Mahathir.

Dan yang terbaru, pimpinan PKR yang menggelarkan diri mereka sebagai "Otai Reformasi" juga turut membangkitkan persoalan apabila bekas Perdana Menteri itu diberi ruang yang cukup besar.

Antara lainnya, mereka tampil mempertikaikan kenapa pemimpin PKR seolah - olah mengagung - agungkan Tun Mahathir sehingga ada yang mengangkat dia menjadi 'Jeneral Lima Bintang'.
“Pendirian Otai Reformis pada dasarnya menyokong pendirian Pakatan Harapan dalam usaha Deklarasi Rakyat, tetapi perlu berwaspada sebab ini salah satu cara dan kaedah Dr Mahathir.
“Dr Mahathir ini kita bagi ‘tentera laut’ sajalah, kita berperang ini (di antara) tentera darat dan tentera udara. Janganlah (jadikan Mahathir) serupa ‘jeneral’. Yang (Pakatan Harapan) iktiraf dia sebagai ‘jeneral lima bintang’ apa kena?” kata Saiful dalam sidang media, semalam.
Dalam erti kata mudahnya, tindakan PKR itu secara tidak lansung membuktikan bahawa parti mereka sudah cukup terdesak sehingga sanggup melupakan perjuangan asal kewujudan parti itu sebelum ini.

Pokok pangkalnya, jika ada yang berpendapat bahawa peranan Tun Mahathir hanya sekadar menjadi 'Batu Api' yang memecah-belahkan parti dikalangan puak Pakatan tu, jelas anggapan itu tidak silap. Sebab memang itu yang sedang berlaku pada ketika ini!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping