Rabu, Februari 01, 2017

Inilah standard pemikiran puak Pakatan Haprak ni. Nak pulak dari kalangan puak DAPigs yang memang suka ambik kesempatan diatas isu kenaikkan harga minyak. Asal naik je harga minyak, diorang bising.

Bahkan, laju je diorang bawak naik status dilaman media sosial dengan ayat - ayat menyindir pihak Kerajaan Barisan Nasional dan menjadikan isu itu sebagai satu bahan jajaan Politik Murahan mereka.

Sama seperti apa yang dilakukan oleh ADUN DAPigs Bilut ni. Bila semalam Persatuan Pengusaha Stesen Minyak Malaysia (PDAM) umum kenaikkan harga minyak, mula la dia buat status mengaitkan perkara itu dengan Politik.

Kononnya, bagi Si ADUN DAPigs Bilut ni, kenaikkan harga minyak itu dianggap sebagai 'Hadiah' daripada Kerajaan Barisan Nasional kepada rakyat sempena sambutan Tahun Baru Cina kali ini.
"Bukan 15 sen tetapi naik sebanyak 20 sen. Inilah hadiah Tahun Baru Cina rejim UMNO BN kepada semua rakyat Malaysia," katanya.
Yang herannya, sewaktu harga minyak turun sebelum ini, takde pulak ADUN DAPigs tu memuat-naikkan status memberitahu kepada rakyat berkenaan penurunan harga minyak tu. Sebaliknya, dia hanya mendiamkan dirinya sahaja.

Dan yang tambah memalukan ialah apabila isu kenaikkan harga minyak ini dikaitkan dengan kenaikkan harga barang. Walhal, yang naikkan harga barang tu bukannya orang lain. Tapi kebanyakkannya kartel DAPigs tu juga.

Kenapa ADUN DAPigs ni tak nak bersuara mengecam tindakan pengusahan dan pemborong dari kalangan kartel DAPigs tu supaya mereka tidak menaikkan harga barang sesuka hati mereka?

Kenapa masa harga minyak turun, Si ADUN DAPigs ni hanya mendiamkan diri dan tidak mendesak agar peniaga serta pemborong yang terdiri dari kalangan kartel Cina DAPigs tu menurunkan harga barang?

Kan nampak sangat yang pemimpin DAPigs serta puak Pakatan Haprak ni terdiri dari kalangan mereka yang "Opoturnis" dan suka mengambil kesempatan terhadap isu yang dibangkitkan.

Sedangkan, dia sebagai seorang pemimpin sepatutnya memberikan cadangan dan idea untuk mengatasi masalah yang dihadapi. Kalau setakat tau nak buat status BODOH macam yang dibuat dilaman Facebook dia tu, baik tak payah!!! Suruh budak tadika pun diorang pandai!!!
Categories: ,

3 ulasan:

  1. ORANG BODOG je gembira minyak naik lebih darpada harga pasaran

    BalasPadam
  2. Korang yang bodoh, sebenarnya.
    Harga minyak naik, orang tak kisah selagi ia
    bersesuaian dengan kenaikan chart brent. Orang bising
    sebab chart brent krude oil kekal stabil sejak Disember.
    Kalau jatuh pun, sikit je.
    Apa alasan Najib naikkan rega minyak sampai 20 sen
    setiap bulan sedangkan ringgit Malaysia juga stable
    macam bulan lepas at rm4.47 to 1usd.
    Lainlah kalau rega crude brent naik mencanak dan ringgit
    jatuh merundum sampai rm4.90 to 1usd - ada lah alasan
    munasabah untuk kenaikan rega minyak .
    Ini, hujan tidak ribut pun tidak alih-alih setiap bulan naik
    sampai 20 sen!!!
    Ptuiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..................

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau iye pun pandai sgt pasal kira2 harga minyak, bentangkanlah tang mana yg tak betul pasal harga minyak berdasarkan sistem apungan yg digunakan kementerian. Setakat melalak tembak sana tembak sini, terus jatuh hukum kementerian naik harga minyak tanpa asas, nampak sgt ikut perasaan. Takkan nak suruh kementerian layan setiap satu respon mcm ko ni... Dewasa la sket... g cari info kasi perabih dulu. Senang2 je jatuh hukum kementerian naik harga sesuka hati. Takkan tak tau, kalo hukum tu tak tepat, kelak akan kembali pada ko balik...?

      Padam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping