Khamis, Mac 23, 2017

Hah! Kalau Si Guan Eng tu nak tau, inilah yang digelarkan sebagai khifarah diatas dosa mereka menaburkan fitnah selama hari ini. Akibatnya, kedudukan sebagai Ahli Parlimen pun belum tentu.

Silap hari bulan, nak bertanding dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang pun diorang tak layak akibat sifat buruk mereka yang suka menabur fitnah terhadap orang lain selama hari ini.

Mereka diantara tiga orang pemimpin dari kalangan puak Pakatan Haprak tu yang bakal berhadapan dengan hukuman yang sekaligus menyebabkan mereka hilang kelayakan untuk bertanding.

Tapi semuanya salah diri mereka sendiri. Apa tengkoraknya diorang sibuk sangat nak menabur fitnah terhadap orang lain dan mempamerkan sifat buruk dikhalayak ramai secara terbuka?

Sekarang bila berhadapan dengan hukuman, jangan pulak diorang nak tuduh kata sistem kehakiman Negara di Malaysia ni Ortokratik atau sistem pentadbiran Negara ni ala Diktator.

Sedangkan diorang sendiri yang buat salah. Yang ambik tindakan terhadap diorang pun bukannya pihak Kerajaan ataupun pihak mahkamah sengaja nak menjatuhkan hukuman terhadap mereka.

Sebaliknya, diorang sendiri yang cari penyakit. Orang dah kata, membuat fitnah tanpa ada sebarang bukti yang kukuh ni salah disisi undang - undang Negara. Yang diorang langgar juga sapa suruh?

Sama macam orang bawak kereta laju - laju ditengah lebuh raya juga la. Kerajaan buat jalan tu betul sangat dah. Tapi bila eksiden, kenapa pulak diorang nak salahkan Kerajaan pulak? Yang patut disalahkan adalah diri mereka sendiri. Yang diorang bongok sangat tu kenapa!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Kebebasan bersuara hanyalah bagi perkara yg baik dan bermenafaat sahaja. Memfitnah, berbohong, menipu, mencarut, memaki hamun itu termasuk dalam jenayah yg patut dijatuhi hukuman yg setimpal.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping