Jumaat, Mac 17, 2017

Huh! Tak heran lansung bila membaca kenyataan yang dikeluarkan oleh Wan Azizah ni. Memang dia suka kalau PPBM tu sertai Pakatan dengan harapan parti itu dapat menggantikan PAS.

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Wan Azizah ni cukup mengalu - alukan tindakan PPBM untuk menyertai Pakatan secara sah dengan memberikan alasan mahu membina Negara Malaysia yang baru.
“Ini amat penting bukan sahaja demi menghadapi pilihan raya umum yang bakal menjelang tetapi juga dalam usaha membina Malaysia baru yang kita impikan bersama. Saya akan berbincang dengan pimpinan parti-parti Pakatan Harapan mengenai usaha dan langkah untuk memperkukuhkan kesatuan politik ini,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.
Realitinya, Wan Azizah ni sedar bahawa parti dibawah pimpinannya sendiri tidak mampu untuk meneruskan kelansungan Politik sekiranya tidak ada pihak yang memberikan sokongan.

Maka sebab itu PKR seringkali bergantung kepada orang lain untuk meneruskan agenda Politik Sempit mereka dan menjadikan parti - parti pembangkang yang lain sebagai 'Talian Hayat'.

Setidak - tidaknya, penyertaan PPBM dalam Pakatan mampu dipergunakan sebaik mungkin walaupun pada hakikatnya, dendam keluarga Si Wan Azizah terhadap Tun Mahathir belum terpadam.

Namun, demi meneruskan agenda yang berpaksi kepada kepentingan Politik Peribadi keluarganya, maka sebab itu Si Wan Azizah ni 'Terpaksa' menyambut baik penyertaan PPBM.

Walaubagaimana pun, Si Wan Azizah ni tetap juga dianggap sebagai 'Tunggul Kayu' didalam Pakatan kerana sehingga ke hari ini dia masih GAGAL untuk menyatukan gabungan pembangkang.

Secara kesimpulannya, ramai yang menganggap bahawa PPBM hanya sekadar 'Kuda Tunggangan' bagi Pakatan yang mahu mempergunakan pengaruh Tun Mahathir untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping