Ahad, April 09, 2017

Memang elok sangat la kalau puak Pakatan Haprak tu menggantikan Si Wan Azizah ni sebagai Ketua Pembangkang. Kalau dia ada pun, bukannya memberikan sebarang faedah. Setakat jadi 'Tunggul Kayu' je buat apa.

Bagi sesetengah pihak, tindakan puak Pakatan Haprak tu masih mahu mengekalkan Si Wan Azizah tu sebagai Ketua Pembangkang hanya memalukan wakil rakyat dari kalangan kaum wanita.

Jadi tak heran la jika Wanita UMNO tampil membuat desakan agar puak Pakatan Haprak tu memikirkan semula kedudukan dan jawatan Si Wan Azizah tu selaku Ketua Pembangkang di Parlimen.

Ketuanya, Tan Sri Shahrizat Abdul Jalil berkata, desakan itu dibuat bagi mengelak lebih ramai orang Melayu yang terpedaya dengan tipu muslihat Politik yang diamalkan oleh Kit Siang dan DAPigs.

Katanya, Wanita UMNO melihat tindakan licik Kit Siang memilih Wan Azizah sebagai Ketua Pembangkang hanya untuk meyakinkan orang Melayu bahawa pakatan itu dikuasai oleh orang Melayu.

Sedangkan pada hakikat yang sebenarnya, gabungan Pakatan Haprak tu dikuasai sepenuhnya oleh DAPigs. Sementara pemimpin Melayu PKR dan PAN hanya dijadikan "Boneka Politik" DAPigs.

Malah Shahrizat berkata, desakan itu sangat wajar memandangkan Si Wan Azizah tu memang 'Tak Layak' jadi Ketua Pembangkang kerana sikap dia yang sering diam menikus dalam sidang Parlimen.
"Sebaliknya, Lim Kit Siang pula yang lantang bersuara dan membuat kecoh mewakili pembangkang dan jika beginilah, Kit Siang sepatutnya menjadi Ketua Pembangkang kerana jelas dia yang sebenarnya menguasai pakatan ini.
Kedudukan DAP lebih dominan dalam pakatan pembangkang dari segi bilangan kerusi iaitu 37 berbanding PKR 27, (dan) pelantikan Lim Kit Siang sebagai Ketua Pembangkang amat bertepatan sekali," katanya dalam kenyataan hari ini.
Kot kalau diikutkan kedudukan sekarang pun, memang ternyata DAPigs yang menjadi 'Abang Besar' dalam Pakatan. Manakala Si Wan Azizah tu hanya sekadar 'Tunggul Kayu' yang tak mampu nak buat apa. Jadi, adalah lebih baik kedudukan dia digantikan dengan DAPigs!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping