Ahad, April 23, 2017

Hanya dek kerana semata - mata PAS tidak menyertai Pakatan Haprak, maka parti itu hilang hak kebebasan untuk bersuara yang sering menjadi dasar perjuangan puak Pakatan Haprak tu selama hari ini.

Begitu la IRONIKnya dasar perjuangan puak Pakatan Haprak ni. Kalau orang lain buat, semuanya tak boleh. Semuanya salah belaka. Hanya diorang je yang ada hak untuk bercakap sesuka hati mereka.

Walhal, dasar kebebasan Hak Bersuara ini adalah sebahagian dari Hak Kebebasan Asasi Manusia. Suka hati la PAS nak cakap apa sekali pun. Yang parti Ternakan DAPigs tu sibuk sangat kenapa?

Katanya, PAS tiada hak untuk memberi amaran atau menyekat mana-mana parti pembangkang lain untuk turut bertanding di 80 buah kerusi yang ingin ditandingi parti itu pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) akan datang.

Kenyataan itu membidas kenyataan yang dikeluarkan oleh Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS yang memberi amaran kepada Pakatan Harapan (PH) agar tidak 'mengacau' 80 kerusi tersebut bagi mengelak berlakunya pertembungan tiga penjuru.
“Itu hak siapa-siapa sahaja dalam masyarakat demokrasi untuk bertanding, malah calon bebas pun boleh bertanding dalam negeri ini, tak kan dia tak faham demokrasi, dia tiada hak untuk memberi amaran kepada kami atau sesiapa.
”Empat penjuru, lapan penjuru pun nak buat macam mana kalau dia dah memilih begitu, dia yang tidak mahu bersatu di bawah pembangkang, dalam pakatan, jadi apa boleh buat, dia dah lebih dekat dengan Umno, dia dah jadi jurucakap Umno dah sekarang ni,” ujar Anuar ketika dihubungi Antarapos.
Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan hari ini, pemimpin dari parti Ternakan DAPigs itu menyelar kenyataan yang dikeluarkan oleh PAS yang tampil memberikan amaran kepada mereka secara terbuka.

Dari satu sudut, nampak sangat kenyataan yang dibuat oleh pemimpin Parti Ternakan DAPigs ini merupakan sebuah parti yang SOMBONG. Orang nak bagi pesanan pun diorang tak nak terima. Itu belum lagi diorang memerintah. Kalau dah dapat kuasa, tak heran jika diorang bertambah ANGKUH dimasa akan datang!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Dia ckp pas lbh dekat dgn umno..klu dekat n pas biarkan umno bertanding n pas tarik diri itu munasabah la jg nak ckp pas dekat n kawan ngan umno, masalah skrg pas lawan dgn umno..dekat ngan tp lawan ngan umno apa kejadahnya..nak ckp pas kawan ngan umno tp biarlah logik sikit..nak kata bodoh org yg ckp ni dah lama dlm politik..ntah la..klu dah benci sgt kat pas n sayangkan dap tu fokus sajala pada parti ko..pas nak buat apa iu biarlah..lg pun idea pas jgn ni ok apa nak elak 3 penjuru takkan maksud pas mcm tu pun susah nak faham..nampak sgt nak bertanding kat kerusi pas..pan xde jatidiri..kerusi oun curi org punya..apa lahabau la ko ni pan..kesian parti yg pemimpin lagi ramai dari ahli ni..

    BalasPadam
  2. Ph penuh dgn pemimpin gagal. Nak perintah negara kunun..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping