Jumaat, Mei 05, 2017

Heh! Heran apa sangat la kalau puak - puak PAN ni nak mempertahankan pemimpin dari parti DAPigs tu ye tak. Dah memang itu tugas utama diorang. Jadi, apa yang nak diherankan sangat?

Walhal pada hakikatnya, kewujudan PAN ni adalah untuk menjadi "Hamba Abdi" kepada DAPigs yang dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu. Maka sebab itulah diorang sanggup buat apa saja.

Terutama sekali apabila Si Tokong DAPigs tu diserang. Sudah pasti pemimpin PAN ni akan tampil untuk mempertahankan Setiausaha Agung DAPigs tu walaupun kemaluan mereka sendiri tergadai.

Dalam satu kenyataan yang dikeluarkan semalam, salah seorang pemimpin PAN tu membuat dakwaan kononnya pendirian Guan Eng terhadap PAS yang dianggap sesat itu telah disalah faham.
“Daripada komen-komen itu saya rasa wujudnya persepsi salah memahami istilah sesat yang digunakan oleh LGE (Lim Guan Eng).
“Orang Arab kata ‘hukum kita ke atas sesuatu adalah cabang kepada tasawwur kefahaman kita atas sesuatu itu’. Ini maknanya jika tasawwur kefahaman kita atas sesuatu perkara itu salah, maka kita juga akan tersalah hukum.
“Bila saya baca kenyataan LGE yang saya faham istilah sesat yang beliau gunakan tidaklah dalam konteks sesat dalam beragama yang selalu difahami sebagai ‘al-dholal’.
“Ia lebih kepada istilah ‘astray’ dalam bahasa Inggeris yang lebih kurang maknanya melencong atau tersasar,” kata Hanipa.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh pemimpin parti Ternakan DApigs tu cuba memberikan gambaran kononnya pemimpin PAS ni semuanya 'Buta Bahasa Inggeris' belaka.

Dia ingat pemimpin PAS ni hanya faham bahasa Melayu dan tidak memahami apa yang cuba disampaikan oleh Si Guan Eng tu gamaknya. Maka sebab itu dia boleh buat kesimpulan sedemikian.

Pokok pangkalnya, kerja puak - puak PAN ni hanya sekadar menjadi 'Penjaga Bontot' kepada DAPigs itu sahaja. Diorang akan menjadi 'Kubu Manusia' setiap kali ada pemimpin - pemimpin DAPigs itu diserang. Nak pulak jika serangan itu datangnya dari PAS!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Nampaknya Pan yg telah tersasar dari landasan akibat tunduk kpd Dap.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping