Isnin, Mei 15, 2017

Heh! Ini lagi sorang contoh pemimpin yang sememangnya tak sedarkan diri. Dia yang selama hari ini takde pendirian dan pegangan dalam Politik, masih ada hati nak mengkritik orang lain.

Jika sebelum ini, Si Zaid Al-Araki ni pernah menyertai parti yang dipimpin oleh Wan Azizah tu. Tapi kemudian dia keluar parti apabila GAGAL merampas jawatan Timbalan Presiden dari Azmin.

Selepas itu, Si Zaid ni bertindak merampas parti KITA dan menobatkan dirinya sendiri sebagai Presiden. Tapi malangnya, parti pimpinannya itu tidak mendapat sambutan dari rakyat.

Dan terbaru, Si Zaid Al-Araki ni tampil membuat pengumuman secara terbuka menjadi Barua Terbaru koleksi DAPigs yang dianggap sebagai 'Abang Besar' dalam Pakatan Haprak tu.

Mungkin atas sebab itu Si Zaid ni ingat dia mempunyai 'Lesen Besar' untuk menghentam orang lain. Dia ingat, bila dia dah jadi Barua DAPigs, dia ada hak untuk buat sesuka hati dia je.

Termasuk mempertikaikan pendirian Wan Azizah yang didakwa takut nak menyatakan pendirian berhubung isu perlaksanaan Hukum Hudud yang diperjuangkan oleh PAS selama ini.

Kata Si Zaid Al-Araki ni, Wan Azizah adalah diantara pemimpin yang cukup takut untuk menyuarakan pandangan dan menjawab persoalan terhadap isu yang berkaitan dengan hukum tersebut.
“Pemimpin Islam dalam Pakatan (kecuali Tun Dr Mahathir Mohamad) sentiasa takut menjawab soalan mengenai hudud. Wan Azizah ialah seorang daripadanya,” tulisnya dalam Twitternya hari ini.
Kritikan Si Zaid Al-Araki tu dibuat ekoran kenyataan yang dibuat oleh Wan Azizah ketika diwawancara oleh stesen televisyen Al-Jazeera berhubung pendiriannya terhadap hukum Hudud di Malaysia.

Ketika ditemubual, Si Wan Azizah tu diminta untuk membuat kenyataan bahawa "tiada hudud, tiada rejam dan tiada potong tangan" jika dia ditakdirkan untuk menjadi Perdana Menteri.
Jawapan Wan Azizah, "hudud tidak akan dilaksanakan kecuali semua keperluan untuk keadilan dapat disediakan" dan rakyat Malaysia, katanya, tidak dapat menerima hukum tersebut dalam masa terdekat.
Si Zaid Al-Araki tu berkata, mereka yang mahu menjadi pemimpin bagi sebuah negara berbilang bangsa dan agama perlu bersedia mempertahankan institusi dan undang-undang sekular.

Katanya, pemimpin Islam dalam Pakatan Harapan tidak memahami undang-undang dan dasar kerajaan perlu digubal berdasarkan konsep tunggal, iaitu Perlembagaan negara ialah sekular.

Dalam erti kata mudahnya, Si Zaid Al-Araki tu sendiri yang takut dengan perlaksanaan Hukum Hudud ni jika benar ianya akan dilaksanakan di Malaysia. Sekiranya hukum tersebut dilaksanakan, takde peluang la dia nak menogok Air Kencing Setan tu lagi lepas ni!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Taik dapigs kutuk tunggul taik pkr...taik ngan taik taik lagi sebumbung.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping