Selasa, Mei 02, 2017

Hahaha!!! Tak sangka. Benda sekecil itu pun nak didengki sangat oleh Si Mat Sabu ni ye? Takkan la disebabkan ada dikalangan pemimpin parti tu dapat naik Business Class pun dia nak meroyan?

Mat Sabu mempersoal kekayaan yang dimiliki beberapa pemimpin PAS yang difikirkan agak luar biasa selepas dikatakan baru memegang jawatan dalam parti itu hanya untuk satu penggal.

Katanya, ia satu perkembangan yang terlalu cepat dan baru kerana parti itu sebelum ini sering kali terkenal dengan gelaran sebagai sebuah parti yang ‘miskin’ dan tidak suka bermewahan.

Namun, perubahan ketara dapat dilihat beberapa tahun lepas apabila ada beberapa pemimpin PAS mampu hidup dengan gaya mewah seterusnya menimbulkan persoalan di kalangan ahli parti.
“Kita melihat kelainan setahun dua tahun sebelum 2015. Kita melihat pimpinan yang baru wakil rakyat sepenggal, tetapi hidupnya begitu mewah. Boleh pergi London naik kapal terbang business class, duduk di hotel, kalau di Indonesia, hotel 5 atau 6 bintang,” katanya pada sebuah program ceramah di Kota Bharu malam tadi.
“Dulu tidak ada tuduhan ini. Sekarang boleh hadiah kepada isteri (Audi) Q7,” kata Mat Sabu, dipercayai merujuk kritikan terhadap pemimpin Dewan Ulama PAS Pusat, Datuk Khairuddin Aman Razali, yang menghadiahkan kereta mewah kepada isterinya.
Isu kekayaan luar biasa pemimpim PAS menjadi hangat apabila terdapat poster yang menunjukkan gaya hidup mewah mereka diedarkan kepada perwakilan semasa sidang Muktamar PAS ke-63 yang berakhir semalam.

Poster itu memperlihatkan pemimpin Dewan Ulama PAS Pusat, Khairuddin Aman Razali, dan Ahli Parlimen Temerloh, Nasrudin Hassan dengan gambar kereta mewah yang dimiliki mereka.

Dalam pada itu, Setiausaha Agung PAS, Takiyuddin Hassan mengulas secara lanjut bagaimana perkara itu boleh diketahui secara umum dan mendakwa dia tau siapa yang melakukan perkara tersebut.
“Benda itu benda biasa dengan melakukan tindakan provokasi. Pihak-pihak yang terlibat sebenarnya kami kenal. Kami kenal siapa yang buat itu, sama ada poster oren ke mahupun poster mengenai sebaran-sebaran di sisipan di akhbar itu,” katanya.
Apa yang jelas, tindakan Si Mat Sabu tu hanya sekadar taktik Politik murahan untuk memburukkan PAS dan membuktikan bahawa parti itu sekarang ni dah menjadi 'Pemakan Dedak'.

Tapi yang IRONIKnya, dia yang dapat hidup mewah sejak berada dibawah telunjuk DAPigs selama hari ini, tak nak pulak dia cerita. Malah takde orang pun yang nak mempertikaikannya. Bila orang lain dapat, beria pulak dia nak meroyan macam orang hilang akal!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Mat Sabu Kepala Taik.

    BalasPadam
  2. Orang beli kereta duit sndiri pun ada yg susah hati. Klu terima duit dap tak bising plk.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping