Selasa, Mei 02, 2017

Heh! Heran jugak kan. Rasanya baru - baru ni, PAS telah buat keputusan untuk memutuskan hubungan dengan PKR. Tapi, kenapa pulak DAPigs yang meroyan macam orang hilang akal?

Takkan sebab Presiden PAS ucap 'Terima Kasih' kepada pihak Kerajaan Barisan Nasional pun sampai DAPigs nak buat tuduhan dan mendakwa yang parti 'Sesat' dari arah tuju Politik mereka?

Maka dakwaan itu membuatkan PAS menempelak kenyataan yang dikeluarkan oleh Lim Guan Eng yang menyifatkan parti itu sebagai sesat hala tuju Politik apabila menjadikan musuh tradisi sebagai rakan dan menganggap DAPigs pula sebagai musuh.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata, tuduhan yang dilemparkan oleh DAPigs itu sama sekali tidak berasas kerana PAS adalah sebuah parti yang paling konsisten berbanding parti yang lain.
“Contohnya dalam isu Rang Undang-undang (RUU) 355, bantahan dibuat DAP adakah mengikut saluran undang-undang, tidak.
“Mereka buat bantahan yang tak ada kaitan pun dengan RUU355, itu tajuk yang lain,” katanya kepada media, hari ini.
Bahkan dalam ucapannya semalam, Hadi Awang berkata, dia cukup berterima kasih kepada pihak kerajaan dan menyatakan kesediaan untuk bekerjasama dalam perkara - perkara yang baik.
“Soal kebajikan kita teruskan kerjasama, tetapi dalam perkara-perkara yang bercanggah dengan Islam, kita bangkang dan kita tentang. Itu pendirian kita yang terbuka.
“Contohnya dalam isu Akta164, kita tak setuju kerana tidak sesuai dengan realiti masyarakat di Malaysia. Sedangkan Pakatan Harapan dan parti lain menyokong perkara itu,” katanya.
Pokok pangkalnya, kenapa DAPigs sibuk sangat dengan PAS sedangkan hubungan kerjasama Politik diantara mereka dah lama terputus? Suka hati la PAS nak buat apa pun. Yang DAPigs tu sibuk sangat pasal apa!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Ph dah tak senang duduk sbb putrajaya semakin jauh dek perangai mereka yg membuatkan rakyat menjauhkan diri.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping