Ahad, Mei 14, 2017

PAS Selangor perlu menjadi ‘gentleman’ dalam membuat keputusan bersabit kedudukan Exconya selepas terputusnya hubungan tahaluf siyasi bersama PKR seperti yang dimuktamadkan Khamis lepas.

Menurut ADUN PKR Batu Tiga, Rodziah Ismail, PAS Selangor sepatutnya lebih tahu risiko yang bakal dihadapi Exco mereka dalam pentadbiran Rejim Pakatan di Selangor.
“Sebagaimana yang kita tahu, keputuskan untuk batalkan tahaluf siyasi ni bukan dibuat oleh Keadilan (PKR), ianya dibuat oleh PAS. Jadi ‘gentlemennya’ pihak PAS kena fikir masak-masak bila dia kata batalnya hubungan antara Keadilan dengan PAS, risikonya kedudukan exco-exco kerusi di Selangor ni.
“Kena gentleman, maksudnya pihak PAS bila dia buat keputusan, dia pastinya kena faham risikonya tetapi saya yakin apa pun Pakatan ini seboleh mungkin kami telah cuba pegang selama mana dari krisis 2014 sehingga kini kita masih mengatakan kita tidak ada masalah pada peringkat pentadbiran negeri," katanya kepada Antarapos.
Namun katanya, keputusan mengenai kedudukan tiga Exco PAS di Selangor masih belum dimuktamadkan dan perbincangan mengenai perkara tersebut bakal dibuat dalam masa terdekat.
“Tetapi apa pun saya nak bagitahu bagi pihak Keadilan (PKR), kita belum buat keputusan akhir lagi, kami masih melihat sekarang ni pilihanraya dah nak dekat. Jadi kita lebih penting kepada bagaimana urusan-urusan rakyat ni wajar diteruskan dan harus diberi keutamaan.
“Saya yakin mungkin dalam masa terdekat pihak Keadilan sebab Datuk Seri Wan Azizah juga baru pulang dari Amerika, dan saya yakin sehari dua ni ada perbincangan tentang kedudukan mereka," ujar beliau.
Terdahulu, sebuah laman portal berita melaporkan, Menteri Besar Selangor yang juga merupakan Timbalan Presiden PKR meminta tiga orang Exco PAS agar meletakkan jawatan mereka.

Ia dikatakan tindakan Si Menteri Besar Selangor itu sebagai satu permintaan ‘mengejut’ terhadap ketiga-tiga exco itu semasa mesyuarat selama satu jam diadakan di antara Azmin dan tiga exco tersebut.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping