Sabtu, Mei 13, 2017

Kita sedia maklum bahawa Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS telah mengumumkan bahawa majlis itu menerima usul dibawa dalam muktamar parti itu untuk membatalkan hubungan tahaluf siyasi dengan PKR.

Media juga melaporkan bahawa keputusan Majlis Syura Ulama PAS itu tidak sama sekali menjejaskan pentadbiran Rejim Pakatan Selangor, seperti mana yang telah didakwa oleh Wan Azizah.
"Perkembangan terbaru ini tidak sama sekali menjejaskan kerajaan negeri Selangor memandangkan kerajaan negeri hari ini mendapat mandat penuh rakyat negeri Selangor. 
"Kerajaan negeri Selangor di bawah kepimpinan Datuk Seri Mohamed Azmin Ali akan terus berfungsi seperti biasa untuk fokus membangun negeri dan memakmur rakyat," kata Wan Azizah dalam satu kenyataan.
Namun, menurut kata Dr. MiM, dakwaan Wan Azizah ini seolah - olah cuba membohongi rakyat kerana mereka masuk ke gelanggang PRU - 13 sebagai satu entiti di bawah satu pakatan pembangkang.

Malah di Konvensyen Pakatan di Pusat Konvensyen Shah Alam (SACC), Shah Alam, manisfesto Pakatan Rakyat dibentangkan dengan menggunakan tema yang satu itu bukannya manifesto berasingan untuk DAP, PAN dan PKR.
"Nampaknya mereka cuba untuk menafikan perkara yang sangat jelas ini tanpa malu. Wan Azizah juga cuba menafikan kenyataan PAS dengan mendakwa bahawa PKR tidak pernah mengkhianati prinsip tahaluf siyasi semenjak terbentuknya muafakat politik.
"Nampak sangat yang Wan Azizah gagal untuk memberi jawapan yang munasabah dan dilihat begitu desperado untuk memastikan Azmin Ali terus memegang jawatan Menteri Besar negeri walau pun segala bukti yang dinyatakan oleh parti PAS adalah benar," jelas Dr. MiM didalam artikelnya yang bertajuk "PAS PUTUS HUBUNGAN DENGAN PKR: YANG SEBENARNYA!" semalam.
Pokok pangkalnya, apa yang pasti, keputusan yang dibuat oleh PAS sebelum ini jelas menjejaskan kedudukan PKR walaupun ianya cuba dinafikan oleh pemimpin parti tersebut. Tetapi dalam masa yang sama, ianya membuktikan bahawa Si Wan Azizah tu hanya sekadar 'Tunggul Kayu' yang tidak layak untuk menjadi pemimpin!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Wan azizah tunggul tahik.

    BalasPadam
  2. Kak wan memang tak layak jdi pemimpin tpi mgkin atas kepentingan politik dan terdesak pd masa itu maka jdilah juga. Kesian kak wan tak mampu nak kawal keadaan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping