Ahad, Mei 28, 2017

Siapa sebenarnya yang nak dikencing oleh Si Saifuddin ni? Adakah Mamat Politik Baru ni cuba nak menipu rakyat atau dia hanya sekadar nak menipu diri dia sendiri secara terbuka?

Apa yang jelas, penafian yang dibuat oleh Si Saifuddin Politik Baru ini membuktikan bahawa dia cuba untuk menafikan hakikat bahawa puak Pakatan Haprak tu dah buat keputusan mereka.

Walaupun Si Saifuddin tu kata Pakatan Haprak tu masih belum mengadakan sebarang perbincangan mengenai siapa calon Perdana Menteri ke-7, tapi keputusannya sudah pun dibuat.

Perkara itu dapat dilihat dengan jelas apabila PKR mengangkat plakad "Anwar PM ke-7" sewaktu mereka mengadakan Kongres Nasional baru - baru ini yang turut dihadiri Tun Mahathir.

Malah sebelum ini pun, DAPigs sudah berkali - kali mengulangi pendirian bahawa parti itu tetap mahu Si Ketua Penipu tu menjadi calon Perdana Menteri dan Wan Azizah Perdana Menteri Sementara.

Kalau nak ditanya PAN, sudah pasti keputusan mereka sama dengan apa yang diputuskan oleh DAPigs memandangkan parti hanya menurut segala perintah dan arahan yang diberikan.

Namun hanya PPBM sahaja yang dilihat tidak bersetuju dan dilihat seolah - olah menentang cadangan yang telah dipersetujui secara konsensus sulit dikalangan puak Pakatan Haprak tu.

Hampir seluruh pucuk pimpinan PPBM itu sehingga ke hari ini secara tidak lansung masih lagi dilihat menolak pencalonan Si Ketua Penipu itu sebagai Perdana Menteri dengan memberikan pelbagai alasan.

Jika sebelum ini, Pengerusi PPBM itu sendiri memberikan isyarat menyindir tindakan PKR yang mengangkat plakad nama Si Ketua Penipu itu sebagai tindakan yang dianggap 'Syok Sendiri'.

Malah hasil kajian yang dijalankan oleh badan berkaitan dengan PKR itu juga menjadi pertikaian dikalangan pemimpin PPBM yang juga dianggap sebagai satu tindakan 'Syok Sendiri'.

Ianya membuktikan bahawa hanya PPBM sahaja yang tidak bersetuju dengan cadangan yang dikemukakan sedangkan yang lain semuanya mahu Si Ketua Penipu tu jadi Perdana menteri.

Maka persoalannya, Si Saifuddin ni nak nafikan apa lagi? Untuk apa dia bagi alasan kononnya Pakatan Haprak tu masih belum berbincang siapa bakal Perdana Menteri dikalangan mereka?

Pokok pangkalnya, tak usaha la Si Saifuddin tu cuba nak menipu diri dia sendiri dan juga pengikut - pengikut Pakatan Haprak tu. Hakikatnya, puak Pakatan Haprak tu memang dah sebulat suara mahu seorang Peliwat sebagai Perdana Menteri mereka!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Kalau bincang rasanya makin kelam kabut mcm nak perang..

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping