Sabtu, Mei 20, 2017

Mari kita kenali siapa dia Saifudin Nasuition yang jadi Penasihat Strategi kepada Si Ketua Menteri Pulau Pinang ni. Terdahlu, Si Saifudin guna kata - kata TGNA untuk membidas PAS.

Setiausaha Agung PKR itu kononnya memetik kata-kata arwah Mursyidul Am PAS, bagi menyindir beberapa exco PAS yang enggan meletak jawatan daripada Rejim Pakatan Selangor yang diterajui PKR.
"Tindakan mereka (yang mengekalkan jawatan exco) adalah tidak bermoral dan tidak bermaruah kerana mereka telah memutuskan hubungan politik dengan PAS dan Angkatan Perpaduan Ummah," petik Saifuddin dalam catatan di Facebook.
Saifuddin merujuk reaksi Allahyarham Nik Abdul Aziz apabila ahli - ahli exco daripada parti Semangat 46 enggan meletak jawatan daripada kerajaan Kelantan walaupun terputus hubungan dengan PAS pada tahun 1996.

Rasanya Saifuddin tidak memahami politik semasa dan tidak dapat membaca pergolakkan politik yang berlaku antara PAS-Semangat 46 dulu. Beberapa perkara Saifudin Nasution patut 'study semula' ialah:
Semangat 46 bubar, dan sebahagian pimpinannya masuk UMNO. Kerana mereka dibeli dan ini akan membuatkan kedudukan kerajaan PAS Kelantan akan menjadi tidak stabil kerana exco tersebut dah jadi UMNO. Saifuddin ingat TGNA bodoh ke nak biarkan!
Takkan Si Saifudin ni tak ingat ketika dia mengalami krisis kewangan bisnis dia hampir lingkup dan dia berjumpa dengan Anwar Ibrahim meminta bantuan dengan menjadikan penyarah U.

Dan Si Saifuddin tu juga perlu ingat yang dia masih ada 2 keahlian PAS. Jika menggunakan No. KP 6984735 (lama Saifuddin Nasution) adalah ahli PAS bernombor 0226743 iaitu mendaftar terus tanpa Cawangan. 

Namun, jika menggunakan nombor kad pengenalan baru 631207715005, Saifuddin Nasution adalah ahli PAS Pokok Sena, Cawangan Kampong Sakan pada 8 Jan 2007, nombor ahlinya 0828715.

Si Saifudddin lupa bahawa dia sebelum ini pernah berada dalam Jamaah Islam PAS kemudian menjual diri untuk sedikit kepentingan politik dan kebendaan untuk terus berada dalam Politik.

Sedikit maklumat untuk pembaca, Saifuddin Nasution yang tewas dalam pilihanraya 2004 di Kedah berundur dari PKR dan telah mendaftarkan dirinya sebagai ahli PAS di Cawangan Pokok Sena.

Kemudian baru Si Saifuddin ni berhijrah ke Kelantan, kerana isterinya adalah anak tempatan Machang.

Ketika itu Saifuddin memohon kerja dengan Husam Musa diberi kerja sebagai Pengarah Urusan Yayasan Tok Kenali yang berfungsi untuk mengatur ceramah memperkukuhkan PAS Kelantan. 

Pada Kongres Khas PKR 2007, Anwar Ibrahim secara mutlak melantik Saifuddin Nasution sebagai Pengarah Strategik PKR walhal ketika itu Si Saifudin ni sudah terlebih dahulu menjadi ahli PAS.

Maka atas dasar itu, Si Saifufudin ni disarankan agar terus mendiamkan kerana setiap kali dia bertindak membuka mulut menyerang PAS, makin orang nampak 'keburukan' dan betapa 'hodoh'nya perangai dia secara terbuka!!!

Sumber : Walaun United
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Pudin jenis tak sedar diri. Perasan bijak walhal nampak sangat bodohnya.

    BalasPadam
  2. ramai rupanya katak.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping