Sabtu, Mei 13, 2017

Hahaha!!! Nampak gayanya, meroyan Si Tony Puaka ni terhadap PAS masih lagi berbekas dilubuk hatinya selepas parti itu tetap enggan tunduk kepada kehendak serta kemahuan DAPigs.

Keadaan itu terus membuatkan Si Tony Puaka tu menganggap PAS sebagai 'Musuh Utama' DAPigs dan disarankan agar bekas rakan sekutunya itu menyertai barisan pembangkang di Selangor.

Saranan Si Tony Puaka itu dibuat susulan keputusan mesyuarat Majlis Syura PAS yang membuat pendirian untuk memutuskan hubungan kerjasama Politik mereka dengan PKR semalam.

Kesempatan itu diambil oleh Tony Puaka yang sebelum ini pernah tampil mendesak pentadbiran Rejim Pakatan Selangor pimpinan Azmin untuk menyingkirkan PAS dan digantikan dengan PAN.

Dalam kenyataan yang dibuat hari ini, Si Tony Puaka tu mendesak agar PAS menyertai barisan pembangkang di Selangor dan melepaskan semua jawatan yang dipegang oleh wakil parti itu.
"Jika tiada hubungan politik, kenapa berada dalam kerajaan campuran (Selangor)? Duduk dalam pembangkang bersama Umno lah," katanya dalam satu posting di Twitternya.
Semalam, Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi dalam satu kenyataan memaklumkan bahawa bahawa parti itu akan kekal dalam pentadbiran kerajaan negeri sehingga Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14).

Malah dalam satu kenyataan yang dikeluarkan oleh Presiden PKR, status quo PAS dalam pentadbiran Rejim Pakatan Selangor masih kekal sehingga tiba waktu Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Pendirian yang sama juga dinyatakan oleh Azmin selaku Menteri Besar Selangor yang menegaskan bahawa mandat rakyat perlu dihormati sehingga habis tempoh penggal PRU yang lalu.

Dalam erti kata lainnya, kenyataan yang dibuat oleh Pengerusi DAPigs Selangor itu membuktikan bahawa DAPigs tidak menghormati keputusan serta menidakkan hak rakyat Selangor yang telah memberi undi kepada puak Pakatan Haprak tu sebelum ini!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. tony taik puaka suka ph jadi taik mcm dia.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping