Sabtu, Mei 13, 2017

Heh! Heran betul dengan orang zaman sekarang ni ya. Habis semua benda diorang jadikan palsu belaka. Ingatkan hubungan Politik je ada yang palsu. Tapi rupanya, Telur pun ada yang palsu juga.

Semalam, kisah berkaitan dengan kewujudan 'Telur Palsu' di Pulau Pinang ni tular melalui laman media sosial apabila ianya didedahkan oleh salah seorang pengguna dilaman Facebooknya.

Kes penjualan telur plastik itu pernah menjadi tular di negara kita pada 2011 dan kemudian sekali lagi pada 2014 lalu namun dakwaan tersebut dinafikan oleh pihak Kementerian Kesihatan Malaysia (KKM).

Nampaknya, kegusaran rakyat negara ini makin bertambah apabila seorang wanita memuat naik video di Facebook selepas beli telur di sebuah pasar raya di Bandar Perda, Bukit Mertajam, Pulau Pinang baru-baru ini.

Wanita berkenaan yang hanya dikenali sebagai Mawar Ahmad ini terkejut apabila mendapati isi telur tersebut adalah plastik setelah lapisan kulit cengkerangnya dipecahkan.
“Jaga jaga telur palsu dah masuk Penang, yang ini anak saudara beli kat sebuah pasar raya kat Bandar Perda. Kesian budak-budak pakat cirit dah,” tulisnya.
Tapi yang kelakarnya, disebalik isu berkaitan dengan kewujudan Telur Palsu itu, ada juga netizen yang nakal bertanyakan mengenai 'Telur' Si Guan Eng tu katanya dah hilang entah ke mana.

Katanya, kenyataan itu dibuat ekoran kes rasuah yang melibatkan Ketua Menteri Pulau Pinang itu berhubung isu pembelian rumah banglow mewah Terlajak Murah yang dimilikinya sebelum ini.

Bagi mereka, isu berkaitan dengan kehilangan Telur Si Guan Eng tu lebih menggemparkan memandangkan Si Tokong DAPigs tu kerap kali muncul meroyan tak tentu arah sejak kebelakangan ini.

Malah kata mereka, Ketua Menteri Pulau Pinang tu 'Hilang Telur' apabila ramai pemimpin dikalangan puak Pakatan Haprak tu sendiri pernah tampil mendesak agar dia bercuti dari memegang sebarang jawatan bagi menghormati proses undang - undang yang dihadapinya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping