Khamis, Jun 01, 2017

Ianya memang memang bukan sesuatu yang mengejutkan apabila komen Dr Kamarul Yusoff dari UUM tentang buku Hannah Yeoh akan dibalas dengan ganas oleh tentera-tentera Iblis di media sosial. 

Ternyata, tentera - tentera maya dari spesis DAPigs ini bagaikan seperti dirasuk Syaitan dan Iblis sekiranya parti DAPigs yang rasis dan cauvinis kesayangan mereka itu ditegur atau dikritik.

Dan ianya adalah satu dakwaan yang naif kalau ada yang berfikiran bahawa parti ini tidak mampu mengerahkan ribuan anjing - anjing gila alam maya ini untuk melakukan “tugas suci” mereka.

Di dalam kes Dr Kamarul, taktik yang sama juga telah berlaku. Akan tetapi, isu ini menjadi lebih istimewa kerana tokoh yang terlibat adalah pemimpin DAPigs yang dikenali sebagai seorang evangelis Kristian yang gigih.

Siapa yang tidak kenal akan aksi - aksi beliau yang sering memakai selendang ala - ala tudung setiap kali pergi ke masjid atau surau yang terletak di dalam kawasan DUN Subang Jaya?

“Kesalahan” atau “dosa” Dr Kamarul adalah kerana menyifatkan Hannah Yeoh sebagai seorang HIPOKRIT berhubung pendirian partinya yang sekular dan kuatnya jiwa evangelis di dalam dirinya.

“Penghinaan” dan “celaan” ini jelas tidak boleh dibiarkan begitu sahaja. Maka laporan polis pun dibuat oleh Hannah Yeoh terhadap Dr Kamarul, diikuti dengan sidang media selepas itu.

Bagaimanapun, terdapat satu kejutan yang tidak disangka atau yang diharapkan oleh DAPigs tentang Dr Kamarul – rupa-rupanya tokoh akademik ini juga merupakan seorang “fighter”.

Ianya dianggap sebagai satu sifat keberanian yang pada pandangan sesetengah pihak tidak ada atau belum pernah dipamerkan secara bersendirian dari kalangan pengamal dunia akademik.

Aksi yang dipamerkan oleh Dr. Kamarul yang menyerang sebuah parti politik rasis cauvinis yang telah bertapak lebih 50 tahun dalam medan Politik tanahair memang sesuatu yang mengujakan.

Tindak dia membuat laporan polis terhadap Hannah Yeoh dan menyambung “perlawanan”nya di laman media sosial sememangnya sesuatu yang membuka mata puak DAPigs itu sendiri.

Dalam sekelip mata, dia telah mendapat sokongan dan sambutan baik di pengamal media sosial di Malaysia sehingga ianya benar - benar memberikan kejutan kepada Team DAPigs itu sendiri.

Dr Kamarul tidak berhenti setakat itu sahaja. Episod “pergeseran” dengan ADUN Subang Jaya ini seolah-olah telah membuka ruang kepadanya untuk melancarkan siri serangan balas yang bertubi - tubi terhadap agenda DAPigs khususnya dan rakan taulan seperjuangan parti rasis cauvinis itu secara umumnya.

Categories: ,

2 ulasan:

  1. TAHNIAH Dr Kamarul..teruskan perjuangan!!

    BalasPadam
  2. YB HY tu memang hipokrit tahap dewata.. tapi ramai melayu bengong boleh percaya tu.. kalau cina totok tu oklah.. nie melayu pun jadi totok

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping