Khamis, Jun 01, 2017

Ahli Parlimen DAPigs Segambut, Lim Lip Eng didakwa masih gagal membayar pampasan berhubung kes fitnah lebih RM27,000 kepada bekas ahli DAPigs, Yap Kon Min sejak tahun 2012 sehingga kini.

Ketua Biro Pemantauan Salah Guna Kuasa & Hal Ehwal Cina, Pertubuhan Minda dan Sosial Prihatin (PMSP), Tan Chee Chong berkata, kos guaman berjumlah RM3,500 itu masih tertunggak akibat kelewatannya membayar pampasan itu.
“Dia punya kes sudah tutup, mahkamah sudah putuskan Kon Min di pihak yang benar, dia mesti bayar pampasan RM27,000 kepada Kon Min, tapi dia tak dengar arahan mahkamah (bayar pampasan).
“Bila saya tanya, bila nak bayar pampasan, Lip Eng cabar saya untuk hantar saman kepadanya, bila saya lantik peguam tuntut pampasan dari mahkamah hingga mahu sita pejabat Lip Eng, tapi sampai sekarang tidak dibayar,” katanya.
Terdahulu, Chee Chong bersama Kon Min hadir ke pejabat Ahli Parlimen Segambut itu untuk menuntut bayaran kos guaman berhubung kes saman fitnah Lip Eng pada awal tahun 2012.

Bagaimanapun, Chee Chong yang hadir bersama Presiden PMSP, Ramesh Rao gagal untuk menyerahkan tuntutan itu berikutan tiada seorang pun kakitangan pejabat berkenaan yang bertugas pada hari ini.

Mengulas lanjut, Chee Chong memberi amaran sekiranya pemimpin DAPigs tersebut masih berdegil dan tidak mahu membayar kos guaman berkenaan, dia tidak teragak-agak mengambil tindakan mahkamah.
“Dia tak ikut arahan mahkamah, kalau nak jadi wakil rakyat, jangan tunjuk sikap sebegini, kalau bersalah, kena akur arahan mahkamah,” tegasnya.
Chee Chong berkata lagi, Lip Eng tidak layak jadi calon DAPigs pada PRU-14 akan datang sekiranya beliau terus bersikap sebegini dan tidak menghormati undang - undang negara.

PS: Sepatutnya, Ahli Parlimen DAPigs Segambut tu dah hilang kelayakan menjadi seorang ahli Parlimen ekoran kegagalan dia membayar tuntutan yang dinyatakan. Tapi kenapa SPR hanya mendiamkan diri???
Categories: ,

1 ulasan:

  1. pembangkang malaysia ditakuti mcm takut pada hantu kubur....tak terkecuali SPR juga....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping