Selasa, Jun 27, 2017

Bagi mereka yang selalu mengikuti penulisan sahabat blogger MMI sudah pasti mereka faham sangat dengan label yang berikan pada pemimpin korup DAPigs Lim Guan Eng sebagai "Kaki Putar Belit".

Macam - macam dia belit sebenarnya sejak 2008 lagi tapi macam biasalah bila dah berkuasa dan guna segala kepentingan yang boleh maka puak-puak yang sujud dan berkiblatkan Dinasti Lim sanggup sembah dan tutup mulut.

Kali ini bila dah wakil DAPigs sendiri yang buka mulut dan dedahkan betapa rendahnya akhlak Guan Eng ramai puak-puak cauvinis dan penyokong-penyokong mereka buat BODOH !

Jawapan sinikal tetapi sudah cukup memberi maksud kepada soalan yang ditanya. Ahli Parlimen DAPigs Kepong, Dr Tan Seng Giaw bersahaja memberi jawapan apabila wartawan BNBBC.my portal menghubungi beliau, pada Khamis.
“Berapa lama awak dapat ‘interview’ saya ni? (Berapa lama awak ambil masa hubungi saya ni?),” katanya bersahaja.
Apabila diberi jawapan tidak sampai seminit, beliau terus mengakui tidak sukar untuk menghubungi dirinya kerana sebagai wakil rakyat beliau sentiasa mudah untuk dihubungi oleh sesiapa sahaja.

Seng Giaw yang telah menjadi wakil rakyat di Parlimen Kepong sejak 1982 secara tidak langsung menepis dakwaan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng kononnya beliau sukar dihubungi sejak awal tahun.
“Itu saya tidak tahu. Kena tanyalah pada Guan Eng. Awak pun sudah tahu tidak sukar untuk menghubungi saya,” jelasnya lagi.
Semalam, Guan Eng mendedahkan pihaknya gagal menghubungi Seng Giaw, sejak awal tahun lagi. Kenyataan itu merujuk kepada aduan Seng Giaw mengenai tahap ‘kehijauan’ di Pulau Pinang.

Menurut Guan Eng, DAPigs akan menangani kritikan tersebut secara dalaman, namun enggan mengulas lanjut mengenainya. Namun kenyataan itu tetap dinafikan oleh Seng Giaw secara terbuka.
“Saya tidak mengkritik Guan Eng, tetapi saya peka dengan penjagaan alam sekitar yang semakin terhakis di Pulau Pinang.
“Saya hanya menegur kerana Malaysia sudah menandatangani dengan perjanjian antarabangsa untuk memelihara alam sekitar, supaya dapat menjaga iklim kita, kehijauan bumi dikekalkan dan sebagainya,” kata Seng Giaw.
Menurut Seng Giaw lagi, beliau tidak menentang pembangunan di Pulau Pinang, tetapi merasa bimbang jika pembangunan yang dijalankan mengabai penjagaan alam sekitar.
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping