Sabtu, Julai 01, 2017

Kalau dalam PAS dulu, Si Husam Musa ni terlepas peluang untuk menjadi Menteri Besar Kelantan selepas nama dia tidak dicalonkan oleh Allahyarham Nik Aziz sewaktu Pilihan Raya Umum yang lalu.

Keadaan itu membuatkan Si Husam Musa ni meroyan tak tentu arah sehingga dia sanggup menelanjangkan barisan kepimpinan Rejim PAS Kelantan yang ada pada hari ini secara terbuka.

Namun tindakan Si Husam mempertikaikan pentadbiran Rejim PAS Kelantan itu kebanyakkannya terkena batang hidung sendiri apabila isu yang dibangkitkan turut melibatkan dirinya.

Tapi itu tetap tidak mematahkan semangat Si Husam tu untuk mengejar cita - citanya menjadi Menteri Besar Kelantan apabila dia mengambil keputusan menyertai parti Ternakan DAPigs tu.

Dan tak heran la sekiranya perkara itu disuarakan oleh Ketua Parlimen DAPigs,  Lim Kit Siang ketika berucap di Majlis Sambutan Aidilfitri PAN di Dewan Perniagaan Cina Kelantan sebelum ini.

Kit Siang berkata, dia mahu melihat pada Aidilfitri akan datang, tampuk kerusi kepimpinan dan pentadbiran Rejim Kelantan akan berubah dengan kepimpinan bakal diterajui oleh Husam.
"Kita kena ubah Kelantan dan mengikut kata Presiden Amanah (Mohamad Sabu), kita ada harapan, oleh itu  pada Aidilfitri tahun depan kita mahu ada menteri besar yang baharu.
"Kita tunggu perubahan besar ini dan kita mahu tahun depan rumah terbuka  yang berbeza dan saya datang ke Kota Bharu untuk meraikan kejayaan  dibawah kerajaan Pakatan Harapan Kelantan dibawah Datuk Husam," katanya disambut oleh ribuan penyokong pakatan.
Husam sebelum ini menjawat Exco Kanan semasa pentadbiran bekas Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dan dicanang mengantikan kepimpinan Allahyarham.

Walaubagaimana pun, pada ketika Husam menjadi Exco Kanan, dia turut mendapat gelaran sebagai Exco 'Batu Asas' kerana kebanyakkan projek yang diumumkan dibawah portfolionya semua hanya tinggal batu asas semata - mata. Takde satu pun yang dapat disiapkan mengikut jadual yang telah ditetapkan!!!
Categories: , ,

4 ulasan:

  1. Projek Depu, projek gaharu, projek kambing, keretapi laju ke KL, dinar emas.

    BalasPadam
  2. Macam mana nak jdi mb. Semasa jdi exco dulu habis projek gagal. Wang kerajaan entah banyak mana diguna tpi habuk pun tak ada.

    BalasPadam
  3. Bukan Kit Siang yang lantik Menteri Besar Kelantan, tetapi lantikan itu mesti mendapat perkenan Kebawah DYMM Sultan Kelantan.

    Kit Siang pergi menyalak kat 7 bukit pun, Husam tidak boleh jadi MB Kelantan andai tidak mendapat perkenan Sultan Kelantan.

    BalasPadam
  4. Siapa dia ni Lim Kit Siang ha... nak mendahului orang lain... nak alih cerita sapa PM in waiting.. sebab dia konon nya final say sapa akan dinamakan... elok mampus aje Cina laknat ni

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping