Rabu, Jun 14, 2017

PKR tidak bersetuju dengan pandangan Penasihat DAP, Lim Kit Siang bahawa Anwar Ibrahim tidak boleh menjadi Perdana Menteri Ke-7 selepas pembangkang menang dalam pilihan raya yang akan datang.

Ketua Whip PKR, Datuk Johari Abdul berkata Anwar masih boleh menjadi perdana menteri selepas ini kerana pemimpin itu selama ini terpaksa berdepan dengan proses perundangan yang tidak normal.
"Kit Siang mungkin melihat dari segi perundangan yang normal. Sedangkan Anwar merupakan seorang banduan yang abnormal, seorang tahanan politik. Oleh kerana itu mengapa kita harus melihatnya melalui proses yang normal? Beliau akan diadili oleh masyarakat dan negara selepas kita menang, secara abnormal.
"Bukan ada satu keadaan sahaja untuk membebaskan Anwar, ada lagi beberapa termasuk pengampunan total dari Yang di-Pertuan Agong. Maka apa jua yang menyekatnya untuk menjadi PM akan hilang.
"(Maka) Proses untuk beliau menjadi PM juga akan berlaku secara abnormal," katanya ketika dihubungi Antarapos, hari ini.
Terdahulu Kit Siang dalam kenyataannya hari ini berkata Anwar tidak boleh menjadi perdana menteri ketujuh meskipun bekas ketua pembangkang itu dilihat menjadi calon utama Pakatan Harapan (PH) ketika ini.

Ini kerana, Anwar masih terikat dengan perundangan yang menyebabkan dirinya hilang hak memegang jawatan awam selama lima tahun dari tempoh pembebasannya. Dan atas sebab-sebab itu maka Anwar hanya boleh menjadi perdana menteri kelapan.

Dalam erti kata lainnya, Si Jo Bedul ni kata Si Ketua Penipu tu boleh diangkat menjadi Perdana Menteri secara 'Songsang' dan tidak mengikut saluran normal seperti yang terkandung dalam Perlembagaan.

Pokok pangkalnya, PKR ni memang sejak dari dulu, kini dan selamanya menjadi pengamal budaya Politik Songsang sama seperti perangai Haramjadah Si Ketua Penipu tu juga. Kalau jenis yang suka lobang kunyit ni, memang dah tak boleh nak ubah dah rupanya!!!
Categories: ,

4 ulasan:

  1. What nonsense is Bedol talking about? Is he talking thro his asshole?

    BalasPadam
  2. Oh rupanya kes liwat itu serupa dengan politik

    BalasPadam
  3. udah udah la tu nak jadi PM .. bagi peluang la pada yang muda sikit
    umur dah senja tu cuba la jadi belain sikit . tahfiz ke .. doctor sakit puan ke paling tidak jadi tok siak

    BalasPadam
  4. Tak heran. Anwar mmg abnormal. Suka masuk stor kunyit

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping