Khamis, Jun 29, 2017

Huh! Memang kejam betul Kerajaan Barisan Nasional pimpinan YAB Perdana Menteri ni ya. Sampai hati dia menyesakkan hidup rakyat dimusim perayaan ni. Memang kejam tak ingat dunia sungguh!

Minggu lepas, dikala semua rakyat Malaysia tak kira bangsa dan agama sibuk nak balik kampung menyambut hari Raya, Kerajaan Barisan Nasional ni sibuk menurunkan harga minyak.

Kali ini, sewaktu warga kota yang pulang ke desa halaman menziarahi sanak saudara mara nak pulang semula ke ibukota, sekali lagi Kerajaan Barisan Nasional bertindak zalim menurunkan harga minyak.

Mengikut laporan yang disiarkan semalam, harga bahan api Negara menurun ke paras paling murah semenjak Kerajaan membuat keputusan menetapkan harga secara mingguan sebelum ini.

Kalau diikutkan teori Profesor Madya Al-Ostad Rafizi Ramli Al-Haj Al-Putar Alami, bila harga minyak ni turun, maka secara automatik harga barang keperluan pun akan turun juga.

Tapi malangnya, kartel - kartel DAPigs kesayangan Rafizi ni masih lagi berdegil dan tidak mahu menurunkan harga barang seperti mana yang diteorikan oleh Pakara Strategi PKR itu sebelum ini.

Maka, tindakan kartel Pro DAPigs itu memberikan modal murah untuk puak Pakatan Haprak menjaja cerita kononnya pihak Kerajaan bertindak zalim menaikkan kos sara hidup rakyat.

Padahal, yang menaikkan harga barang tu bukannya Kerajaan. Sebaliknya, kartel DAPigs yang menguasai ekonomi Negara yang sesuka hati menaikkan harga barang seperti mana yang berlaku hari ini.

Dan kenapa tidak, Si Rafizi tu membuat desakan supaya kartel - kartel DAPigs ni menurunkan harga barang seiiring dengan penurunan harga bahan api yang diumumkan semalam?

Keadaan itu secara tidak lansung membuktikan bahawa Si Rafizi ni hanya pandai merekacipta teori berdasarkan kepada analisa Politik yang dilakukan dengan menggunakan kepala lutut dia sahaja. Sebab kepala otak dia pun dah penuh dengan fitnah semata - mata!!!
Categories:

6 ulasan:

  1. Mana rafizi?dah mampus ke?

    BalasPadam
  2. Rafizi head's full of S**T...

    BalasPadam
  3. Lemahnya kerajaan hingga ekonomi negara dikuasai kartel dap

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lemahnya org Melayu lslam.. Mcam2 bantuan yg krajaan bgi utk jdi peniaga, usahawan, tpi tak pndai nak guna.. Dpt duit bantuan diblnjakan utk benda lain, bukan buat niaga akhirnya salahkan kerajaan..

      Padam
    2. usah sembang la...cer tunjuk selangor ni bolih dicontrol dari dap.

      Padam
  4. Jangan layan mulut longkang pihak sana tu, sembang lebih habuk pun tarakkk, pembangkang yang tidak profesional duduk asyik berpolitik sepanjang masa, tipu fitnah orang tak main dah di zaman media sosial ni.Lebih baik menyokong kerajaan BN yang di terajui UMNO terbukti munafaatnya.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping