Jumaat, Jun 02, 2017

Heh! Mulanya rasa malas dah nak komen kenyataan yang dibuat oleh Si Mahfuz Bean ni memandangkan dia sudah lagi tidak memberikan sebarang nilai tambah kepada Politik di Malaysia.

Al Maklum la. Si Mahfuz Bean ni tak lama lagi bakal merempat selepas pembubaran Parlimen memandangkan dia sudah tidak ada dalam senarai calon bagi Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tapi semua itu adalah disebabkan ke-BARUA-an Si Mahfuz Bean tu terhadap Pakatan Haprak melebih parti yang telah mengangkat namanya menyebabkan dia tercicir dari mengikut kehendak parti.

Hakikatnya, Si Mahfuz Bean tu kini sudah tidak lagi relevan dalam arus Politik tempatan memandangkan dia hanya pandai menyalak macam orang gila yang dahagakan perhatian semata - mata.

Buat sekian kalinya, Si Mahfuz Bean tu cuba nak sekolahkan PAS agar mengkaji semula keputusan yang telah dibuat sebelum ini untuk tidak bergabung kembali dengan Pakatan Haprak tu.

Alasan yang diberikan oleh Mahfuz, sekiranya PAS tidak mengambil tindakan tersebut, maka peluang untuk menumbangkan Barisan Nasional dalam Pilihan Raya Umum akan datang cukup tipis.

Malah Si Mahfuz Bean tu juga kata, dengan menyertai PH sahaja ia menjadi komposisi pembangkang yang akan diperkukuhkan sekaligus mengambil alih kuasa pemerintahan negara dari UMNO dan BN.
“Rakyat mahukan kuasa politik baru dimartabatkan dengan mengalahkan UMNO, BN dan rakyat juga tidak akan membuang masa serta tenaga untuk mengundi Pas yang hanya sekadar berminat bertanding 80 ke 100 kerusi serta menyasarkan kemenangan 40 kerusi Parlimen.
“Ia sudah pasti tidak dapat membentuk kerajaan kerana masyarakat umum telah memahami bahawa untuk membentuk kerajaan mesti memenangi 112 kerusi dari 222 kerusi Parlimen yang dipertandingkan,” katanya menerusi kenyataan hari ini.
Menurut Mahfuz Bean lagi, dia juga sependapat dengan kenyataan yang dibuat oleh Naib Presiden PAS, Iskandar Samad yang tidak mahu melihat parti itu kembali menjadi "Perigi Buta".

Ujarnya, oleh yang demikian, berdasarkan congakan ‘ilmu hisab’ politik adalah sukar untuk PAS berada di luar ‘perigi buta’ selepas PRU-14 nanti sekiranya parti itu kekal dengan sikap bersendirian.

Persoalannya, tinggi mana sangat 'Ilmu Hisab' Si Mahfuz Bean tu gamaknya ya? Dia belajar pun setakat "LULUS SRP", lagi dia ada hati nak tunjuk pandai? Kot dia ada ilmu "MENGISAP" DAPigs atau PKR, tak tau la pulak kan. Mungkin yang tu memang dia cukup pandai!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Jika isap Ah Eng papah jugak lagi. Dibuatnya isap Ah Siang yg dah bangka haru haru

    BalasPadam
  2. Mahfuz meroyan lgi. Pru lepas pas dlm pakatan rakyat pun tak boleh menang jgk. Ph lgi teruk drpd pr.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping