Selasa, Julai 11, 2017

Bekas Setiausaha Publisiti DAPigs Selangor, Tan Tuat Tat hari ini tampil mempersoalkan sama ada sememangnya wujud 865 cawangan parti itu sebagaimana yang dinyatakan sebelum ini.

Tegas Tan, jika benar 865 cawangan itu sememangnya wujud, maka DAPigs tidak ada sebab untuk 'takut' mengadakan pemilihan semula Jawatankuasa Tertinggi Pusat (CEC) parti itu.  
"Apa susahnya untuk DAP (ikut arahan), sebab DAP sekarang masih sah, hanya barisan kepimpinan yang tak sah.
"Adakah ada 865 cawangan itu? Mungkin mereka tak ada pun cawangan sebanyak itu, mereka hanya suka-suka letak saja. Sebab itu mereka tak mahu buat pemilihan semula," katanya kepada DAP.
Beliau merujuk kepada kenyataan Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS), Datuk Mohammad Razin Abdullah yang memaklumkan pelantikan 20 anggota CEC DAPigs serta pemegang jawatan utama hasil pemilihan semula yang diadakan pada 29 Sept 2013 adalah tidak sah dari segi undang-undang.

Menurut Razin, pemilihan semula yang diadakan itu sepatutnya berdasarkan kepada senarai nama perwakilan yang berhak hadir dan mengundi pada pemilihan CEC DAPigs bertarikh 15 Dis 2012, melibatkan 2,576 perwakilan dari 865 cawangan.

Dalam pada itu Tan juga tidak menolak kemungkinan keengganan parti pimpinan Lim Guan Eng itu untuk mengadakan pemilihan semula kerana barisan kepimpinan yang ada takut 'ditolak' oleh perwakilan.
"Mereka tak mahu buat pemilihan semula kerana kemungkinan besar Lim Guan Eng akan dikalahkan. Dan (Lim) Kit Siang takut dengan Dr Tan Seng Giaw, kerana Dr Tan disukai akar umbi," ujarnya merujuk kepada Naib Pengerusi DAP itu. 
Ujarnya juga, kebimbangan lain yang membelenggu DAPigs sehingga enggan mengadakan pemilihan semula adalah tahap kesedaran ahli parti terhadap 'kekotoran' yang melanda parti itu.
"Dulu memang ramai akar umbi tidak tahu tentang pemilihan CEC ini...mereka hanya masuk dan mengundi. Tapi sekarang mereka lebih faham mengenai bagaimana sebenarnya fungsi CEC. 
"Sebelum ini, tak ramai yang faham, mereka datang dan undi saja orang-orang tertentu tapi mereka tak tahu pun mengenai 'kekotoran' CEC sebenarnya," ujarnya lagi.
Beliau menambah, situasi Guan Eng yang sedang berdepan dengan kes rasuah membabitkan penukaran status tanah daripada zon pertanian kepada zon perumahan serta pembelian lot tanah dan banglo di bawah nilai pasaran, mungkin memberi kesan kepada keputusan pemilihan semula CEC jika ia dijalankan kelak.
Categories: ,

1 ulasan:

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping