Rabu, Julai 26, 2017

Hakikatnya, Si Mahfuz Bean ni dah boleh nampak masa depan dia. Dia awal - awal dah tau yang nama dia tidak akan menjadi calon mewakili PAS dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Tapi dek kerana nak 'Cover' kemaluan sendiri, maka terpaksa la Si Mahfuz Bean tu memberikan alasan kononnya dia tak kisah jika tidak menjadi calon untuk bertanding dalam PRU kelak.

Sebaliknya, Si Mahfuz Bean tu kata, soal samada dia nak dicalonkan semula untuk bertanding di Parlimen Pokok Sena mewakili PAS pada Pilihan Raya Umum ke 14 akan datang tidak penting.

Ujarnya, sudah tidak penting lagi untuk menjadi calon Pas bagi menentang Barisan Nasional (BN) kerana padanya pembangkang harus bersatu hati dalam usaha menjatuhkan BN.
“Bagi saya bukan soal (dicalonkan atau tidak), tetapi yang penting ialah perubahan kerajaan,” katanya ketika menghadiri Majlis Rumah Terbuka dan Ulangtahun MalaysiaGazette di Istana Budaya semalam.
Malah katanya, dia tidak mempunyai sebarang masalah sekiranya nama dia ‘digugurkan’ daripada mewakili PAS pada PRU-14 kelak. Tapi dalam masa yang sama, dia secara terang-terangan mempelawa Pakatan untuk bertanding menghadapi PAS dan BN di kerusi Pokok Sena.
“Kalau ada pihak lain daripada PH yang bersedia untuk menamakan calon di situ, bagi saya ia dialu-alukan kerana yang penting kerajaan mesti berubah,” katanya.
Mahfuz kali pertama bergelar Ahli Parlimen Pokok Sena pada PRU 2008 setelah berjaya mencipta kejutan apabila mempertahankan kerusi tersebut pada PRU13 dengan 34,657 undi mengalahkan calon BN, Datuk Shahlan Ismail yang memperoleh 30,485 undi.

Namun sejak kebelakangan ini, Si Mahfuz Bean tu banyak kali dilihat mengkhianati PAS dan sering muncul diatas pentas Pakatan mempersoalkan partinya sendiri secara terang - terangan.

Bahkan Mahfuz Bean juga turut mendakwa kononnya PAS kini lebih cenderung menyokong Barisan Nasional ekoran keengganan parti itu bekerjasama dengan gabungan Pakatan yang turut dianggotai PAN, PKR dan DAPigs.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Tak laku dah ni...dok diam2

    BalasPadam
  2. Buat habis beras je

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping