Rabu, Julai 26, 2017

Masuk hari ini, dah dua hari geng Otai PKR buat keputusan untuk menolak penyertaan Tun Mahathir sebagai 'Kepala Pakatan' kerana kurang keyakinan terhadap bekas Perdana Menteri itu.

Terdahulu, gerakan Pro PKR itu telah membuat kenyataan secara terbuka menolak kepimpinan Tun Mahathir yang dinobatkan sebagai Pengerusi Pakatan Haprak tu sebelum ini.

Antara lain, gerakan yang dianggotai oleh pemimpin serta aktivis asal Gerakan Reformasi PKR 1998 mendesak agar mereka yang tidak menyokong kenyataan itu melepaskan jawatan.
Selain menafikan kepimpinan Tun Mahathir, geng Otai PKR itu juga turut membuat tuntutan agar Pakatan Haprak tu menubuhkan Suruhanjaya Keadilan bagi mengadili Tun Mahathir.

Sebagai rekod, geng Otai PKR ini merupakan diantara anggota ahli serta aktivis yang mula - mula bangkit menentang tindakan Tun Mahathir yang telah memecat Anwar Ibrahim pada tahun 1998.

Mereka terdiri daripada individu yang mendakwa telah dizalimi serta dikenakan tindakan sewaktu zaman kepimpinan Tun Mahathir, termasuk disumbat ke dalam penjara diatas Akta ISA.

Namun, sehingga artikel ini ditulis hari ini, masih tidak ada seorang pun wakil dari PKR bersuara mengenai tindakan terbaru yang dilakukan oleh juak - juak penyokong tegar mereka ini.

Sebaliknya, pemimpin parti itu hanya sekadar mendiamkan diri dari menyatakan pandangan masing - masing terhadap kenyataan yang dibuat oleh geng Otai PKR itu kelmarin.

Persoalannya, adakah pemimpin PKR itu menyokong kenyataan yang dibuat oleh geng Otai PKR ini? ATAU, adakah mereka menentang kenyataan tersebut dan menganggap ianya tidak wajar?

Dari satu sudut, tindakan mendiamkan diri itu membuktikan bahawa pemimpin PKR hari ini hanya sekadar pandai bermain wayang untuk menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Padahal, geng Otai PKR tu pun bukan orang lain, penyokong tegar diorang sendiri jugak!!!
Categories: ,

1 ulasan:

  1. Bubar je ph...buat pakatan baru tanpa tun.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping