Isnin, Julai 31, 2017

Selepas PAS melancarkan jenteranya untuk merampas Permatang Pauh, PKR pula melancarkan jenteranya dan yakin akan mempertahankan kerusi parlimen itu dalam PRU ke - 14 nanti.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah ketika bercakap kepada media selepas melancarkan jentera PKR Negeri Pulau Pinang di Yayasan Aman, Penanti, semalam berkata, pihaknya yakin akan menang di situ.

Menurut Nurul Izzah, Parlimen Permatang Pauh mempunyai sifat sentimental yang tersendiri termasuklah pengundi yang telah memberikan mandat dan sokongan kepada bapanya.
"Dalam politik semua yang bertanding inginkan kemenangan dan menjadi wakil rakyat. Sehubungan itu kita tidak ingin zahirkan provokasi kepada mana-mana pihak ataupun golongan.
"Kemenangan adalah suatu amanah dan tanggungjawab yang harus dipikul bagi memperjuangkan nasib rakyat," jelasnya lagi.
Nurul Izzah yang juga merupakan Ahli Parlimen Lembah Pantai turut berkata, kerendahan diri, ketinggian akal adalah suatu strategi yang amat penting dalam merencanakan setiap tindakan.

Justeru, tegasnya, PKR akan tetap mempertahankan kerusi-kerusi yang ada termasuklah kerusi yang dimenangi dalam Parlimen Permatang Pauh dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.
"Nasib rakyat menjadi keutamaan untuk diberi pembelaan. Perjuangan bagi menentang amalan korup dan penyelewengan yang begitu ketara dalam kepimpinan Umno dan BN adalah agenda utama yang kita akan terus perjuangkan sehinggalah berjaya menenangi pilihan raya yang akan datang," katanya.
Sebelum ini, PAS kawasan Permatang Pauh telah pun melancarkan jentera pilihan raya mereka dan berhasrat untuk bertanding bagi merebut kerusi Parlimen tersebut daripada PKR.

Malah, khabar angin sebelum ini juga turut melaporkan, Nurul Izzah bakal bertanding di Permatang Pauh bagi menggantikan Wan Azizah dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang untuk memastikan PKR terus berkuasa dikubu kuat mereka itu.
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Nampak macam nak lingkup je pkr dlm pru akn datang.

    BalasPadam
  2. Besarnya cita-cita kononnya rakyat jadi keutamaan, yang pasti papa yang perlu diutamakan dan rakyat pandai-pandailah nak hidup. Tak gitu?

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping