Ahad, Julai 16, 2017

Pengarah Pusat Penyelidikan PAS, berpendapat DAPigs sengaja 'dipinggirkan' dalam senarai kepimpinan teratas Pakatan Harapan (PH) berkemungkinan ada agenda tersendiri.

Berkata kepada Antarapos, Dr Zuhdi Marzuki percaya DAPigs akan mengatur strategi tertentu jika gabungan pembangkang itu sekali lagi tewas dalam Pilihan Raya Umum ke-14 akan datang.
"Dengan cuba menyembunyikan peranan DAP, sebab saya nampak DAP kini disembunyikan agar tak nampak dominan. Apabila ini terjadi, ia merupakan satu langkah yang akan memudahkan DAP untuk 'exit plan' daripada PH jika PH kalah," katanya.
Zuhdi dalam pada itu mendakwa, timbul kemungkinan parti pimpinan Lim Kit Siang itu akan menyertai Barisan Nasional (BN), menggantikan MCA sebagai langkah terdesak untuk mengisi kepentingan politik parti itu.

Untuk rekod, MCA mencatatkan prestasi  buruk pada dua pilihan raya umum sebelum ini selepas rata-rata pengundi kaum Cina lebih memihak kepada DAP dan PKR.
"Saya nampak DAP akan melompat ke BN, akan keluar dari PH dan menyertai kerajaan. Kemungkinan bergabung dengan Umno tak boleh ditolak.
"Boleh jadi, sebab ia tidak ada yang mustahil. Berdasarkan maklumat yang saya terima, komuniti kaum Tionghua sudah beri DAP dua kali (kemenangan) pilihan raya, dan menyebabkan mereka (kaum Tionghua) rugi dalam pilihan raya sebab mereka tak mempunyai menteri kabinet dalam kerajaan.
"Mereka dan beri 'hint' kepada DAP supaya menang, jika tidak mereka kena masuk BN. Dan ini adalah ramalan saya, jika PH kalah namun DAP dapat jumlah kerusi besar, tak mustahil mereka bergabung dengan BN untuk menggantikan MCA," ujarnya lagi.
Dalam senarai kepimpinan PH yang diumumkan dua hari lalu, Tun Dr Mahathir Mohamad dinamakan sebagai Pengerusi PH dengan Datuk Seri Anwar Ibrahim dilantik sebagai Ketua Umum, jawatan yang sama disandang beliau dalam PKR.
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping