Sabtu, Julai 29, 2017

Ahli Parlimen Pokok Sena, Datuk Mahfuz Omar ditunjukkan 'pintu keluar' oleh Pesuruhjaya PAS Selangor, Sallehen Mukhyi agar menyertai mana-mana parti dalam Pakatan Harapan (PH) jika tidak lagi sukakan PAS.

"Kalau mahu, elok Datuk Mahfuz keluar PAS dan masuklah mana-mana parti dalam PH. Saya rasa itu lagi senang..." kata Sallehen yang juga Ahli Jawatankuasa PAS Pusat. 

Beliau yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri Sabak berkata demikian bagi mengulas kenyataan Mahfuz yang masih memujuk PAS bergabung dengan Pakatan Harapan walaupun PAS telah menolak kerjasama politik  dengan DAP, PKR, PAN dan PPBM. 

Mahfuz, bekasNaib Presiden PAS yang mendakwa dirinya masih 'sayangkan' parti asalnya kini cenderung menyokong Pakatan Harapan sambil berharap gabungan baru parti pembangkang itu dapat jatuhkan kerajaan BN pada PRU14 ini.

Kata Sallehen, PAS masih teguh bersama Gagasan Sejahtera yang diasaskan bersama Parti Ikatan Bangsa Malaysia (IKATAN) dan tidak akan menyertai PH bagi menghadapi PRU14. 

Jika benar-benar cenderung dengan perjuangan gabungan berkenaan beliau menasihatkan Mahfuz menyertai mana-mana parti pembangkang itu. 

Sementara itu Sallehen turut menepis tanggapan bahawa PAS adalah 'parti serpihan' atau parti ketiga, sebaliknya mendakwa Pakatan Harapan adalah parti ketiga atasan  PH belum mampu mengatasi PAS di segi sokongan pengundi Melayu.

PAS bukan 'parti ketiga' atau 'serpihan' kerana ia masih menerima sokongan besar daripada pengundi teras, iaitu orang Melayu, katanya yang dipetik daripada Antarapos. 

Baru-baru ini penganalisis politik dari Universiti Utara Malaysia (UUM), Dr Mohd Azizuddin Mohd Sani berpendapat PAS tidak akan mampu menjadi penentu dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 ini.

Sebaliknya, kata Azizuddin, PAS hanya akan menjejaskan undi kepada Pakatan Harapan dalam pertembungan tiga penjuru kelak. 

Sementara itu Sallehen berkata, gabungan empat parti yang membentuk PH bukanlah ukuran untuk meletakkan mereka sebagai 'parti kedua' dalam sistem dua parti. 

"Kalau dianggap sebagai gabungan tetapi tidak mempunyai sokongan yang padu, apatah lagi dalam suasana yang mereka sendiri tak boleh tunjukkan komitmen kesepaduan antara parti, bagi saya itu bukan  pengukur bahawa mereka mempunyai satu gabungan kuat sebagai parti kedua," kata Sallehen.
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Si Mahfuz@Mr Bean ni sama bodoh nye dgn semua melayu yg ada dlm PBPM,PKR,DAP, PAN... bodoh mcm keldai dan lembu.. selayaknya dipukul atau dicucuk hidung... buta dan tuli terhadap perancangan cina utk kuasai negara Malaysia.. ini termasuklah juga penyokong2 mereka... cina bertepuk tangan Melayu berpecah.. melayu dlm PH dan penyokong mereka semua tu bangang dan bahlol.. macam si Mahfuz ni.. jgn esok jadi pengemis di tanah air sendiri... tgk apa dah jadi pada Melayu di Pulau Pinang.. mengemis pada DAP.. habis kampung dan mata pencarian dijahanamkan oleh cina DAP laknatullah....

    BalasPadam
  2. Menyertai PH yg didominasi oleh DAP menunjukkan itu tak mematuhi Alquraan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping