Rabu, Ogos 23, 2017

Dahulunya dikenali sebagai Puteri Reformasi, namun anak kepada SiAnwar Ibrahim itu kini merupakan penggerak utama kepada agenda Tun Mahathir yang mahu menjadikan anaknya sebagai Perdana Menteri.

Menurut kata seorang penganalisis Politik muda, Raja Sara Petra berkata, beliau masih ingat pada September 1998, beliau pada waktu itu masih bersekolah, begitu juga dengan Nurul.

Kata Raja Sara menjelaskan bahawa bapanya, Raja Petra Kamaruddin juga pernah diberkas oleh pihak Polis kerana menentang pemerintahan Tun Mahathir sama seperti bapa Nurul, Anwar.
"Saya masih di sekolah sewaktu gerakan reformasi lahir pada September 1998, begitu juga Nurul Izzah Anwar.
"Dan saya masih ingat ketika Nurul digelarkan Puteri Reformasi dan bapa saya diberkas kerajaan kerana menentang Tun Dr Mahathir Mohamad, Perdana Menteri Malaysia pada waktu itu," ujar Raja Sara.
Sepanjang 22 tahun Tun Mahathir menjadi Perdana Menteri, ramai penganalisis Politik sama ada domestik mahupun antarabangsa menyifatkan Malaysia dibawah pemerintahan kuku besi.

Kata Raja Sara, sesiapa yang menentang pemerintahan Tun Mahathir akan dianggap sebagai pesalah jenayah dan akan ditangkap dibawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).
"Tetapi hari ini, kita dapat melihat pelbagai perkara jijik, bukan sahaja terhadap Perdana Menteri, tetapi juga kepada isteri serta anak beliau, dan anda tidak disaman apatah lagi ditangkap.
"Perkembangan kebebasan bersuara di Malaysia adalah sesuatu yang tidak dinikmati ketika era pemerintahan Mahathir," ujarnya.
Tambahnya, pergerakan Reformasi yang dahulunya dikepalai oleh Nurul Izzah kini sudah jauh berubah setelah Tun Mahathir menyertai pembangkang atas alasan mahu menggulingkan Barisan Nasional.

Secara kesimpulannya, semua itu dilakukan demi menjaga kepentingan Politik Peribadi mereka sendiri. Takkan Si Nurul Izzah tu tak tau yang dia hanya dipergunakan oleh Tun Mahathir bagi merealisasikan impian dan survival Politiknya sendiri!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. Reformasi telah berjaya ditawan oleh madey.

    BalasPadam
  2. CIA gunakan Pejuang Islam jadi ISIS bila sudah menang Yahudi akan lantik boneka untuk memerintah & Pejuang Islam sudah tidak diperlukan lalu di label sebagai penganas & di buru untuk di bunuh. Itulah nasib pejuang Islam yang memang bodoh & patut di bunuh kerana dia melawan Allah & mengikut Yahudi.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping