Sabtu, Ogos 19, 2017

Demikian persoalan yang dibangkitkan oleh rakyat berhubung kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin Ali tu. Bagaimana mungkin pakatan diantara PKR dan PAS tu takde kaitan dengan Pakatan?

Dalam kenyataan yang dibuat semalam, Si Azmin tu menegaskan bahawa rundingan diantara PKR dengan PAS hanya akan melibatkan kedua - dua parti itu sahaja. Bukannya orang lain.
"Ianya tidak ada kena mengena dengan PH. Saya tidak boleh mewakili PH. Keputusan ini dibuat oleh parti untuk mempertahankan dan meneruskan rundingan bersama dengan PAS. Bukannya PH," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan lembu korban, di Masjid At-Taqwa Selayang, di sini hari ini.
Dari satu sudut, kenyataan yang dibuat oleh Si Menteri Besar Selangor tu memberikan gambaran seolah - olah PKR menidakkan peranan DAPigs, PAN dan PPBM dalam gabungan Pakatan.

Soalnya, apa yang membuatkan PKR merasa diri mereka layak untuk mengambil tindakan sedemikian? Adakah PKR anggap diri mereka sebagai 'Abang Besar' dalam gabungan Pakatan tu?

Bagi sesetengah pihak, kenyataan Si Azmin itu bukan sahaja memperlihatkan bahawa PKR ni merupakan sebuah parti yang hanya mahu menjaga kepentingan Politik Peribadi diri mereka sendiri.

Malah ianya juga boleh dilabelkan sebagai satu kenyataan yang sombong dan angkuh kerana menidakkan pandangan serta konsensus dari kalangan parti - parti lain dalam Pakatan.

Walhal, sistem Konsensus itu yang selama ini menjadi kebanggaan Pakatan yang diasaskan oleh Si Ketua Penipu itu. Maka sekarang, adakah Si Azmin tu cuba nak menidakkan sistem tersebut?

Jelas, dari kenyataan yang dibuat oleh Si Azmin ini membuktikan bahawa partinya hanya sekadar mahu menyelamatkan diri sendiri dengan menggunakan cara 'Makan Keliling'. Jenis Politik apa yang diamalkan oleh PKR ni sebenarnya jika bukan 'Pelacur Politik'!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping