Isnin, Ogos 07, 2017

Peningkatan 8,000 pengundi baru di kerusi Parlimen Permatang Pauh sejak 2015 merupakan berita baik kepada UMNO untuk merampas kembali kerusi yang dipertahankan oleh PKR.

Ketua UMNO Bahagian Permatang Pauh, Datuk Mohd Zaidi Mohd Said berkata Pilihan Raya Umum ke-14 akan mengubah kerusi parlimen itu daripada “kawasan hitam” kepada putih.

Zaidi berkata berdasarkan maklumat pengundi baru menunjukkan lebih 80,000 pengundi di parlimen itu berbanding 72,000 pada Pilihan Raya Kecil 2015 di mana PKR berjaya mengekalkan kerusi itu.

Zaidi berkata peningkatan lebih 8,000 pengundi baharu itu juga adalah berita baik buat Barisan Nasional.  
“Antara 7,000 pengundi baharu ini adalah Melayu, yang mana kebanyakannya didaftarkan Umno melalui pendaftaran pemilih yang dijalankan. Pengundi baharu Cina hanya dalam 700 orang.  
“Kebanyakan pengundi baharu ini adalah golongan belia dan pengundi kali pertama, yang memainkan peranan penting untuk menentukan pihak mana yang akan menang kerusi ini,” katanya.
Zaidi yang memegang jawatan itu sejak empat tahun lepas berkata, maklum balas yang diterima daripada masyarakat tempatan dan juga media sosial pada ketika ini adalah sangat positif.
“Terdapat komen di media sosial yang mengatakan Umno bertambah kukuh dan mempunyai lebih peluang berbanding parti Melayu lain,” katanya.
“Ini adalah masa terbaik untuk merampas kembali kerusi ini, Sebelum ini tiada yang pernah menyatakan kita mampu rampas kembali kerusi ini tapi kini mereka yakin kita mampu.
Malah katanya, UMNO Bahagian Permatang Pauh juga turut yakin dengan kehadiran Perdana Menteri Najib Razak untuk satu program pada 17 Ogos depan merupakan satu tanda positif.

Umno turut berharap masalah dalaman PH dan kehilangan rakan sekutunya PAS akan memudahkan lagi Barisan Nasional dan UMNO dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

PAS secara rasminya memutuskan kerjasama dengan PKR pada Mei lalu, kira-kira dua tahun selepas ia memutuskan hubungan dengan DAP berhubung isu hudud. Peranan Islam dan Melayu PAS dilihat diambil alih Amanah dan parti pecahan Umno Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).
Categories:

1 ulasan:

  1. Wwoowww byk pertambahan pengundi tu... nanti PH kata mesti Bangla.. atau keturunan kutty yg diberikan kerakyatan utk mengundi.. PH kan kuat menipu....

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping