Sabtu, Ogos 05, 2017

Kesombongan dan Keangkuhan Si Azmin tu nampak gayanya dibalas oleh Si Guan Eng apabila Rejim DAPigs Pulau Pinang mengambil langkah mengangkat lafaz Ikrar Bebas Rasuah baru - baru ini.

Nak pulak apabila 'Perang Dingin' diantara Si Azmin dan Si Guan Eng tu sudah menjadi pengetahuan umum. Jadi, tidak salah sekiranya ada yang mendakwa tindakan Guan Eng itu satu sindiran terbuka kepada Azmin.

Jika sebelum ini, Si Azmin tu dengan penuh rasa angkuh mendakwa kononnya Rejim Pakatan pimpinannya mempunyai mekanisme yang lebih baik untuk menangani gejala rasuah.

Namun keangkuhan dan kesombongan Si Menteri Besar Selangor itu jelas hanya sekadar omongan kosong dia semata - mata apabila pelbagai isu rasuah dikaitkan dengan pentadbirannya.

Salah satu kes rasuah yang masih lagi menjadi persoalan rakyat sehingga ke hari ini ialah berkaitan dengan dakwaan wujudnya 'Rasuah Betina' dikalangan pemimpin dibawah pentadbiran Azmin.

Dakwaan itu dibangkitkan sendiri oleh Rafizi Ramli, Pakar Strategi PKR yang selama ini telah ditugaskan untuk menabur fitnah terhadap mereka yang tidak sehaluan dengan parti itu.

Maka sudah pasti, kenyataan angkuh yang dikeluarkan oleh Si Azmin itu sebelum ini menjadi satu persoalan. Nak pulak apabila Guan Eng yang turut didakwa terlibat dengan rasuah pun berani melafazkan Ikrar Bebas Rasuah.

Sebelum ini, Guan Eng didakwa dimahkamah kerana terlibat dengan dua kes rasuah dan salah guna kuasa yang melibatkan pembelian rumah banglow mewah 'Terlajak Murah' di Pulau Pinang.

Bayangkan. Jik Guan Eng pun berani angkat sumpah tersebut, kenapa Azmin masih lagi cuba berdolak dalih dan memberikan alasan kepada pihak SPRM? Adakah dia kurang yakin dengan integriti SPRM itu sendiri?

Apa yang jelas, tindakan yang dilakukan oleh Si Azmin tu sebelum ini menimbulkan rasa curiga dikalangan rakyat yang melihat seolah - olah Si Menteri Besar Selangor itu ada rahsia yang sengaja disembunyikan dari pengetahuan orang ramai!!!
Categories: , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping