Selasa, Ogos 22, 2017

12 Ogos 2017 yang lalu, Si Azmin Ali bersama dengan Presiden PKR, Wan Azizah Wan Ismail mengadakan pertemuan dengan Presiden PAS, Abdul Hadi Awang mengadakan perbincangan.

Menurut kata Azmin yang juga Pengarah Pilihan Raya Pakatan ada rundingan yang tidak rasmi antara dia dan PAS bagi pihak Pakatan dengan harapan parti itu kembali menyertai gabungan pembangkang.

Namun, bagaimana pula dengan pihak Pakatan Haprak tu sendiri sedangkan Si Kit Siang sudah awal - awal menolak PAS sepenuhnya? Adakah Azmin sahaja yang memandai mandai jual cerita?

Inilah "Politik Kayu Tiga" yang diamalkan oleh Azmin. Yang sah ikatan "perkahwinannya" dalam Pakatan adalah PAN. Tapi Si Azmin lebih seronok menjalinkan hubungan sulit dengan "Janda PKR" iaitu PAS.

Namun, hayat "Janda PKR" itu tidak akan kekal lama kerana "Isteri PKR Yang Sah" itu akan memulakan proses menghalau janda tersebut keluar dari Istana Azmin dengan bantuan dari rakannya, DAPigs.

Ini kerana PAN lebih disayangi DAPigs,  yang menjadi penaja dan "boss besar" kepada Isteri PKR yang sah. Guan Eng juga dilaporkan baru sahaja menjemput Azmin untuk bincang mengenai perkara itu hujung minggu lepas.

Guan Eng juga pakar bab main kayu tiga dan memang suka skandal haram ini. Oleh kerana itulah banyak kilang - kilang haram telah dibina dan tidak diambil tindakan di Pulau Pinang.

Manakala di Selangor pula, banyak rumah - rumah urut yang dibina secara haram dibawah pemerintahan Azmin. Mungkin ini puncanya, Azmin tidak mahu tandatangan Ikrar Basmi Rasuah.

Mungkin Azmin mendapat ilham dari dari Guan Eng hasil dari perbincangan berjalan rancak dari atas Rainbow Skywalk sehinggalah ke majlis makan malam bersama dengan Guan Eng.

Hari seterusnya, Azmin merancang bersama dengan Si Mat Sabu tentang taktik halus untuk meyingkirkan PAS. Termasuklah menggunakan taktik mendedahkan skandal pemimpin parti itu.

Maka bersiap sedia saja lah PAS untuk dihalau dan dihina oleh PAN dalam PRU14 nanti. Dan tidak mustahil sekiranya tiga Exco PAS di Selangor ini sudah dibeli oleh Azmin demi menjaga kedudukan mereka.

Apa yang jelas, "Politik Kayu Tiga" Si Azmin sangat halus. Mungkin dia nampak macam orang Gila Talak. Tapi hakikatnya, dia lebih sayang "Isterinya yang Sah" iaitu PAN. Apa boleh buat, itulah isteri yang dimahukan oleh DAPigs, bukannya PAS!!!
Categories: , , , ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping