Rabu, Ogos 23, 2017

Heh! Nampak gayanya, PKR kini semakin bertambah ghairah menunjukkan yang diorang lebih dominan jika mahu dibandingkan dengan DAPigs dalam gabungan Pakatan Haprak tu.

Jika sebelum ini, PKR membuat pengumuman secara terbuka mahu menjalinkan semula kerjasama Politik dengan PAS tanpa penglibatan Pakatan walaupun ianya dibantah oleh DAPigs.

Ekoran tindakan PKR yang cuba menidakkan serta membelakangkan parti lain dalam Pakatan itu membuatkan DAPigs mengambil tindakan retaliasi dan mengugut untuk merampas kawasan PKR.


Walaupun DAPigs tetap bertegas mahu wakil mereka bertanding di Kulim dan Gurun dalam PRU akan datang, PKR juga tidak kurang sombong bila menolak pendirian rakan sekutu mereka itu.

Menurut kenyataan yang dibuat oleh wakil PKR, parti itu tidak akan tunduk kepada desakan DAPigs dan mahu mengekalkan kedudukan mereka untuk bertanding dikedua - dua kerusi tersebut.

Menurut Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi PKR, Si Joe Bedul, biarpun kedua-dua kerusi itu adalah kerusi campuran namun perkara itu tidak akan menjadi kenyataan biarpun didesak oleh Lim Kit Siang.
“Kita tak pernah minta kerusi yang ditandingi oleh DAP di Perak atau Pulau Pinang mahupun di Johor. Lim Kit Siang boleh buat kenyataan sebagai pemimpin, tetapi sebagai pemimpin saya jawab, kita akan pertahankan kerusi kita,” demikian kata Johari yang dipetik sebuah portal hari ini.
Dalam erti kata lainnya, ini adalah kali kedua PKR membuat keputusan secara bersendirian tanpa mendapatkan konsensus daripada Majlis Mesyuarat Presiden Pakatan. Mungkin bagi PKR, sistem konsensus yang diasaskan oleh Si Ketua Penipu tu dah tak boleh pakai!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Itu baru sama2 pakatan,Dapigs dah tunjuk belang nak rampas kerusi sama 2 kawasan belum perintah Negara lagi, agak2 orang melayu kat mana ya kalau Dapigs perintah nanti tu pun orang melayu masih bodoh lagi.dalam longkang lah ooi orang melayu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping