Khamis, September 14, 2017

Huh! Sejak zaman bila pulak DAPigs tu cakna dengan kehormatan umat Islam di Malaysia ni? Bukan ke sejak dari dulu lagi DAPigs tu Anti Islam? Jadi, kenapa PAS pelik sangat dengan diorang?

Yang sepatutnya PAS merasa peliknya ketiadaan suara dari kalangan pemimpin parti PPBM pimpinan Tun Mahathir dan parti Ternakan DAPigs, PAN tu sendiri. Kenapa diorang tak berani bersuara?

Cuba kalau pesta arak yang dianjurkan oleh puak - puak DAPigs tu disokong oleh MCA atau pun MIC, tengok macam mana PAN dan PPBM menyalak siang malam sampai hilang suara dibuatnya.

Tapi dek kerana pesta itu disokong penuh oleh DAPigs selaku 'Abang Besar' dalam Pakatan membuatkan pemimpin parti yang mendakwa KONONnya mereka memperjuangkan Islam tu semuanya senyap.

Kalau ada yang bersuara pun hanya sekadar cuba nak menunding jari dan menyalahkan pihak Kerajaan. Padahal, yang menganjurkan program tu adalah dari kalangan mereka sendiri.

Dan ini bukan kali pertama DAPigs menganjurkan pesta sedemikian. Tetapi dah banyak kali mereka mengadakan program tersebut dengan mendapat sokongan penuh dari Rejim Pakatan.

Tinggal lagi, setiap kali pesta arak seumpama itu menjadi bahan pertikaian, pemimpin Islam dikalangan puak Pakatan Haprak tu semuanya bagaikan hilang suara masing - masing.

Bahkan mereka dilihat tunduk dengan segala kehendak DAPigs biarpun mereka sedar bahawa program seperti itu hanya mendatangkan kemudaratan secara terbuka kepada rakyat.

Tak kira la sama ada mereka Islam atau pun Bukan Islam. Sedangkan kaum Cina sendiri pun mengakui bahawa arak itu memudaratkan. Tapi bagi puak DAPigs, arak ni seumpama pesta yang harus disambut secara besar - besaran bagi memenuhi kehendak Hak Asasi Manusia!!!
Categories: , ,

2 ulasan:

  1. Klu dap dah sokong parti lain dlm ph angguk jgk agaknya..

    BalasPadam
  2. Meminum minuman keras dikhalayak ramai tak kira sama de orang islam atau tidak adalah salah dari segi undang2 negara Malaysia. Oleh itu sesiapa membuat sambutan perayaan arak adalah sama sekali salah dan melanggar undang2 negara Malaysia. Harap pihak polis dapat buat tindakan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

SH mohon maaf kerana terpaksa me'moderate'kan ruangan komen ini kerana ada komen datang dari sumber yang tidak dapat dikenal pasti.

Komen la banyak mana yang korang nak komen. Bagi la pandangan korang mengenai isu yang dibangkitkan. Insya Allah SH akan approve semuanya. KECUALI yang jelas melanggar Akta SKMM.

Sekian, terima kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping