Rabu, Oktober 11, 2017

Ha!!! Korang jangan buat - buat tak tau pulak. Inilah rahsia sebenar yang mahu disembunyikan oleh Si Lim Guan Eng tu. Dia saja nak buat 'Suprise' supaya semua rakyat terpinga - pinga.

Yang sebenarnya, Si Lim Guan Eng tu bercadang nak menggunakan kaedah berteknoligi tinggi untuk korek terowong dasar laut yang bernilai hampir RM 300 juta tu iaitu dengan menggunakan CANGKUL!

YA! Kemungkinan besar, mekanisme itu yang akan digunakan. Kalau tidak, kenapa Si Lim Guan Eng tu masih lagi belum lagi menyerahkan laporan berkaitan projek tersebut sehingga ke hari ini?

Hal itu juga turut menjadi tanda tanya YB Menteri Kerja Raya apabila Rejim DAPigs pimpinan Guan Eng belum menyerahkan laporan kajian berhubung projek bernilai RM 305 juta.

Malah, Datuk Seri Fadillah juga berkata, apabila isu sama dibangkitkan Mac lalu, Guan Eng mengatakan kajian itu baru 87 peratus siap dan berjanji untuk menghantarnya enam bulan kemudian.
"Sekali lagi, tarikh akhir sudah berlalu dan kami masih belum menerima sebarang laporan. Saya dapati penangguhan ini sangat luar biasa kerana projek itu sudah dianugerahkan pada April 2013.
"Tiada apa-apa projek pembinaan bermula, manakala laporan RM305 juta belum selesai sepenuhnya walaupun sekurang-kurangnya RM220 juta sudah dibayar oleh kerajaan Pulau Pinang," katanya.
Dengan Si Guan Eng ni jangan la kita rasa pelik sangat. Sedangkan rumah banglow mewah pun Si Lim Guan Eng tu boleh beli dengan harga 'Terlajak Murah'. Inikan pulak nak bina terowong.

Maka kesimpulannya, tak perlu la rakyat Pulau Pinang rasa pelik atau hairan apabila duit mereka sebanyak RM 220 juta tu telah disalah-gunakan oleh Rejim DAPigs pimpinan Lim Guan Eng. Duit tu sebenarnya digunakan untuk membeli CANGKUL PALING CANGGIH diabad ini!!!
Categories: ,

2 ulasan:

  1. apa lg mau ckp sama apek ni.. CEC pun tipu, rumah tipu, tanah tipu terowong tipu yg terbaru lg mau janji mrt.. dulu2 org cina pandai berpolitik tp skrg ni org cina menjadi semakin bangang dgn memilih apek ni..

    BalasPadam
  2. Hanya Sprm saja boleh buat tindakan susulan dan siasatan.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping