Selasa, November 21, 2017

Ini yang didakwa oleh ADUN DAPigs Tanah Rata. Katanya, mengikut amalan Taoism, orang yang buat baik akan terus masuk ke syurga dan orang yang buat jahat akan masuk ke neraka.

Jelasnya, dalam amalan Taoism, tiada sebarang istilah hukuman ketika seseorang itu masih hidup. Mereka tidak mempercayai kewujudan hukum karma atau pun dalam Islam, Khifarah.

Atas dasar itu, ADUN DAPigs Tanah Rata itu menolak sebarang dakwaan kononnya banjir yang melanda Pulau Pinang sebelum ini merupakan hukuman dari tuhan terhadap Rejim DAPigs.

Itu pandangan dia sebagai seorang yang menganuti amalan Taoism. Kenyataan itu dibuat bagi membidas penjelasan YAB Menteri Besar Pahang yang menerangkan mengenai hukum Khifarah.

Kata MB Pahang, menurut pandangan Islam, setiap perbuatan manusia itu pasti akan mendapat balasan dan tidak semestinya balasan itu diterima hanya selepas seseorang itu meninggal dunia.

Namun jika difikirkan dari sudut logik, kenyataan Si ADUN DAPigs Tanah Rata itu memang tak masuk akal. Adakah dia cuba nak mendakwa bahawa orang yang buat salah tu tak perlu dihukum?

Kalau ikut pandangan yang diberikan, orang yang buat jenayah seperti mencuri, merogol, membunuh, waima meliwat sekali pun tak perlu menerima sebarang hukuman sewakti dia masih hidup.

Sebaliknya, dari penjelasan yang cuba diberikan, Si ADUN DAPigs itu mendakwa mereka yang melakukan dosa itu hanya akan menerima hukuman selepas dia mati dan bukan diatas muka bumi ini.

Maka, jika itu pandangan yang diberikan, tak hairan la kenapa puak DAPigs tu sibuk nak mendesak Kerajaan agar membebaskan Si Ketua Penipu tu dari penjara. Tapi yang herannya, sebelum ini, diorang jugak yang sibuk mendakwa Si Ketua Penipu tu seorang Peliwat!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping