Rabu, November 15, 2017

Tetapi satu perkara yang penulis 'kagum' ialah kaedah regim DAPigs menenggelamkan elemen-elemen besar tersebut supaya ianya hilang dan tidak menjadi topik perbualan rakyat.

DAPigs telah menuding jari kepada semua pihak tentang apa sahaja perkara berbangkit. Isu-isu ini kemudiannya dijadikan berita-berita sensasi hingga menyebabkan rakyat tidak lagi mempersoalkan 3 elemen kotor dalam pemilihan semula CEC DAPigs.

Dan tempohnya begitu singkat. Hari ini (3 hari selepas pemilihan), tidak ada satu pun berita tentang CEC DAPigs. Lim Guan Eng dan bapanya boleh tidur nyenyak.

Satu perkara yang sangat jelas ialah calon-calon Melayu telah dimalukan dan dibuang oleh seluruh perwakilan DAPigs. Tidak ada satu pun calon Melayu yang dipilih.

Malah, Karpal Singh yang sudah meninggal dunia pun mendapat undi lebih banyak daripada kebanyakan calon Melayu yang bertanding. Bukankah itu petanda yang Melayu tidak mungkin akan dipilih ke dalam kepimpinan tertinggi?

Ini adalah rasis yang sangat melampau. Lebih-lebih lagi usia parti DAPigs yang menjangkau usia 51 tahun tetapi mereka masih gagal mencapai status parti berbilang kaum yang sebenarnya. Memalukan!

Seperkara lagi, undi yang diterima oleh Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng hanya sekitar 47% daripada jumlah perwakilan keseluruhannya (2,514 orang). Mana mungkin 47% boleh mewakili majoriti ahli-ahli parti tersebut?

Yang turut tidak masuk akal ialah :
  1. Tan Kok Wai (1,021 undi) yang menduduki tangga 9, memegang jawatan Pengerusi DAP.
  2. Manakala Gobind Singh Deo (1,198 undi) yang berada di tangga 2, hanya memegang Timbalan Pengerusi DAP dan bukannya Pengerusi DAP atau pun Setiausaha Agung DAP.
  3. Yang tidak tahu malu ialah Lim Guan Eng yang memegang jawatan terpenting parti iaitu Setiausaha Agung DAP walau pun beliau (1,180 undi) tersungkur di bawah Gobind Singh Deo.

Segalanya ini menunjukkan bahawa parti DAPigs tidak mengamalkan demokrasi suara ahli-ahli partinya sendiri dan masih ada orang yang percaya dengan parti rasis dan cauvinis ini seperti Tun Mahathir.

Hanya 53% (1,356 daripada 2,514) perwakilan yang hadir. Benarkah jumlah kehadiran tersebut atau terdapat pembohongan untuk mencukupkan kuota bermesyuarat?

Bagaimana pula dengan kaedah mengundi dan kertas undi tersebut? Bukankah kertas undi itu telah dipertikaikan kerana menimbulkan keraguan tentang kesahihannya?

Dalam masa yang sama, ianya satu tamparan hebat kepada DAPigs dan kepimpinan parti cauvinis itu sedang berdepan dengan masalah dalaman dan ditolak secara senyap oleh perwakilan DAPigs.

Dan sebenarnya, tidak ada satu pun parti politik di negara ini yang kehadirannya hanya 53% semasa pemilihan kepimpinan parti kecuali DAPigs.

Persoalannya, apakah ketidakhadiran perwakilan DAPigs ini akan diterjemahkan kepada ahli-ahli dan penyokong-penyokong DAPigs tidak akan mengundi parti cauvinis itu lagi pada PRU14 nanti? Kita tunggu juga respons Pendaftar Pertubuhan (ROS).

Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping