Ahad, November 12, 2017

Nampak gayanya kepimpin DAPigs hari ini semakin ketandusan idea untuk dijadikan bahan jajaan Politik apabila mereka terpaksa mengitar semula isu berkaitan hubungan diantara PAS dan UMNO.

Nak pulak selepas Rejim DAPigs Pulau Pinang dilanda banjir baru - baru ini telah membuatkan kepimpinan parti itu berada dalam kesipuan kerana terpaksa merayu bantuan dari Kerajaan BN.

Secara tidak lansung, tindakan yang jelas tidak memilih bulu itu membuktikan sikap bertanggungjawab pihak Kerajaan Pusat terhadap keperluan rakyat. Waima di negeri pembangkang sekali pun.

Maka terpaksa la DAPigs mengitar semula isu kononnya PAS akan bersekongkol dengan Barisan Nasional untuk menyerang Pakatan Haprak tu dalam Pilihan Raya Umum yang akan datang.

Cuma kali ini, Setiausaha Agung DAPigs yang sebelum ini terpaksa menjaja air mata buayanya demi mendapatkan bantuan dari Timbalan Perdana Menteri jam 3.30 pagi dilihat cuba menyerang PAS.

Antara lain, Si Lim Guan Eng tu mendakwa PAS kini sudah berubah wajah apabila menjadi rakan baik kepada UMNO dan menjadikan senario politik berbeza seperti pilihan raya sebelum ini.
“Kita lihat Pas sudah berubah wajah dan sekadar jadi rakan kuat UMNO dan BN sehingga dijangka bersekutu dengan BN untuk lawan Pakatan,” kata Ketua Menteri Pulau Pinang itu semasa ucaptama Kongres Khas DAP 2017 di sini hari ini.
Sementara itu, Guan Eng juga mengingatkan penyokong parti bahawa pihak lawan akan berterusan menyerang DAPigs dengan memainkan sentimen perkauman demi untuk memenangi hati pengundi kaum Melayu.

Pokok pangkalnya, tindakan Si Guan Eng itu menunjukkan bahawa DAPigs kini sedang berada dalam keadaan yang cukup terdesak sehingga terpaksa mewujudkan dakwaan sedemikian demi menjaga kepentingan Politik Peribadinya sendiri!!!
Categories: , ,

1 ulasan:

  1. Isu lapuk yg masih dijaja dap utk kelirukan pengundi melayu.

    BalasPadam

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping