Rabu, November 08, 2017

Selain DAPigs dan PKR yang sehingga ke hari ini masih lagi tidak memaafkan semua kesalahan yang telah dilakukan oleh Tun Mahathir, PSM juga dilihat mengambil pendirian yang sama.

Bekas tahanan ISA Dr Nasir Hashim menegaskan, dia tidak akan sama sekali memaafkan bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir  Mohamad yang memenjarakannya selama 15 bulan.

Dr Nasir yang kini menjadi peneraju PSM selaku Presiden parti itu membuat dakwaan baahwa Tun Mahathir perlu bertanggungjawab diatas penahanannya dibawah Ops Lalang pada 1987.
“Dilihat kepada sejarah, Dr Mahathir telah mengekalkan rasa tidak bersalahnya  didalam krisis Saleh Abbas, ISA, tragedi Memali dan skandal-skandal lain.
“Beliau enggan meminta maaf disebabkan oleh keseombongannya, dan jika dia minta  maaf sekalipun, ianya tidak datang dari hatinya dan hanya demi kepentingan  politik beliau,” ujarnya lapor The Star.
Kenyataan itu dibuat sebagai membidas tindakan Tun Mahathir yang menyatakan bahawa dia sedia menerima segala kesalahan diatas penangkapan semua tahanan ISA ketika menjadi Perdana Menteri.

Tegas Dr Nasir, secara amnya Tun Mahathir menyatakan bahawa dia tidak  mempunyai sebarang kaitan dengan penahanan Ops Lalang tetapi dia mendakwa ianya dilakukan oleh  orang bawahannya.
“Dan kerana dia adalah bos, dia perlu memohon maaf bagi pihak mereka. Dia tidak meminta maaf diatas segala perbuatannya, dia hanya meminta maaf kerana ianya telah berlaku dan orang-orangnya lakukan perkara tersebut. Beliau katakan bahawa beliau tiada kena mengena dengan semua itu,” kata Dr Nasir.
Menyaksikan sendiri pemerintahan Tun Mahathir selama 22 tahun, Dr Nasir katakan dia masih amat meragui permohonan maaf oleh Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) itu.

Katanya lagi, mengapa Dr Mahathir ‘menerima’ kesalahan diatas tragedi Ops Lalang  sedangkan dia menafikan keterlibatannya didalam skandal-skandal yang berlaku dibawah pimpinannya?

Antara krisis diketengahkan beliau adalah pemecatan Ketua Hakim Negara, Tun  Salleh Abas pada 1988 yang disifaktkan pengkritik sebagai pemula kepada  campurtangan sistem kehakiman negara.

Maka kesimpulannya, walaupun Tun Mahathir kini berada didalam saf kepimpinan Pakatan yang secara terbuka menentang Barisan Nasional, namun bekas Perdana Menteri masih gagal untuk mendapatkan kepercayaan dikalangan parti pembangkang itu sendiri!!!
Categories:

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping