Khamis, November 09, 2017

Sejak kebelakangan ini, kuat terdengar dan boleh dibaca dalam beberapa kenyataan media berkaitan dengan parti tertentu yang mahu bertanding dikerusi Parlimen Cameron Highland.

Sibuk sangat diorang ni nak merebut kerusi Parlimen Cameron Highland tanpa merujuk kepada orang lain. Diorang ingat, kerusi Cameron Highland tu Bapak diorang punya gamaknya.

Dari satu sudut, tindakan beberapa orang pemimpin itu jelas menunjukkan sikap biadap mereka terhadap kepimpinan sama ada dikawasan Cameron Highland mahupun di Negeri Pahang sendiri.

Kalau diikutkan, sepatutnya calon bagi sesuatu kawasan itu perlu bergantung kepada kemahuan pengundi. Kalau pengundi nak calon dari MIC, maka calon MIC la yang bertanding.

Tapi kalau calon MyPPP boleh menang, dan rakyat menyokong calon tersebut, maka parti itu sepatutnya bertanding. Ini bukan soal siapa punya kerusi atau siapa yang layak untuk bertanding.

Malangnya, sentimen dikalangan rakyat itu yang tidak diendahkan oleh pemimpin - pemimpin tersebut. Sebaliknya mereka pulak yang ghairah membuat kenyataan media secara terbuka.

Malah tindakan mereka itu juga seolah - olah menidakkan kedudukan Pengerusi Barisan Nasional Negeri Pahang sedangkan nama calon yang akan bertanding juga memerlukan persetujuannya.

Kalau nak diikutkan dari segi kelayakan, calon UMNO lebih layak untuk bertanding memandangkan UMNO yang banyak buat kerja dikawasan tersebut sejak Ahli Parlimen sedia ada tidak berfungsi.

UMNO yang mengambil berat tentang kebajikan rakyat dikawasan tersebut. UMNO yang banyak membantu menyelesaikan masalah mereka, termasuk dikawasan DUN Tanah Rata yang dikuasai DAPigs.

Bahkan, bilangan pengundi Melayu dan Bumiputera dikawasan Cameron Highland itu sendiri merupakan golongan majoriti serta melayakkan UMNO untuk meletakkan calon mereka.

Maknanya, parti lain ni tak payah nak sibuk la berebut kerusi kawasan Cameron Highland tu. Kalau takde UMNO yang membantu mereka masa Pilihan Raya nanti, jangan mimpi la diorang boleh menang. Setakat berkokok dalam laman media, takde faedahnya!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping