Selasa, Disember 12, 2017

Azmin Ali dilihat tidak mempunyai keberanian untuk mempertahankan Sultan Selangor, Sultan Sharafuddin Idris Shah, apatah lagi mengecam kebiadapan Tun Dr Mahathir Mohamad yang melakukan sembah derhaka terhadap baginda.

Sebaliknya, Azmin hanya menggunakan hujah yang pernah digunakan Speaker DUN Selangor bahawa isu berkaitan Sultan Selangor dengan Dr Mahathir tiada kaitan dengan Kerajaan Negeri Selangor.
“Azmin Ali berkata isu pemulangan darjah kebesaran negeri adalah antara Dr Mahathir, Dr Siti Hasmah serta istana dan kerajaan negeri ini tidak mempunyai kaitan dengannya,” katanya dilapor Bernama.
Berhubung kenyataan yang dibuat anggota DAP Datuk Zaid Ibrahim terhadap Sultan Selangor, yang dianggap banyak pihak sebagai mempunyai unsur hasutan, Azmin berkata istana telah menegur Zaid berkaitan kenyataannya itu.

Malah Azmin juga dilihat enggan mengecam tindakan yang dilakukan oleh ahli DAPigs itu secara terbuka. Sebaliknya dia hanya melontarkan satu komen untuk menyelamatkan dirinya.

Menurut laporan, melalui akaun Twitternya, Zaid antara lain turut mempertikai kritikan Sultan Selangor terhadap Tun Mahathir berhubung kenyataannya tentang masyarakat Bugis.

Sementara itu, Istana Selangor dijangka mengeluarkan kenyataan berhubung laporan bahawa Dr Mahathir telah memulangkan dua darjah kebesaran yang beliau terima daripada Sultan Selangor, termasuk anugerah tertinggi negeri itu.
“Kami akan mengeluarkan kenyataan sebaik sahaja kami mendapat kepastian bahawa pingat kebesaran itu sudah dipulangkan,” kata setiausaha sulit Sultan Selangor Datuk Mohamad Munir Bani ketika ditemui pemberita selepas upacara penyampaian pingat bersempena Ulang Tahun Hari Keputeraan ke-72 Sultan Sharafuddin Idris Shah di Istana Alam Shah, hari ini.
Bagi sesetengah pihak, tindakan yang dilakukan oleh bekas Perdana Menteri itu merupakan satu penghinaan terhadap institusi Raja - Raja Melayu. Malangnya, tiada siapa pun yang berani menegur tindakannya itu.

Dalam erti kata lainnya, tindakan Menteri Besar Selangor itu memberikan gambaran bahawa dia lebih takut kepada Tun Mahathir daripada mahu menjaga maruah KDYMM Tuanku Sultan Selangor secara terbuka!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping