Selasa, Disember 12, 2017

Terkenal sebuah parti Ultra Chavanist yang sarat dengan fahaman kiasu, maka tidak mustahil sekiranya DAPigs enggan mengambil sebarang tindakan terhadap kenyataan Zaid Al Araki.

Sebaliknya, parti itu memberikan arahan supaya semua pihak menutup mulut dari mempertikaikan tindakan mengkritik Sultan Selangor yang dilakukan oleh Si Zaid Al Araki tu sebelum ini.

Maka keadaan itu membuatkan DAPigs katanya belum membincangkan sebarang bentuk tindakan yang bakal dikenakan terhadap Zaid Al Araki susulan tweet 'keterlaluan' yang ditujukan kepada Sultan Selangoe itu.

Ahli Jawatankuasa Eksekutif Pusat (CEC) yang juga ahli jawatankuasa DAPigs Selangor, Ronnie Liu turut meminta supaya semua pihak tidak membuat sebarang spekulasi berhubung hal itu.
"DAP setahu saya belum ada perbincangan lagi. Kita belum ada perbincangan lagi. Jadi jangan buat sebarang spekulasi," katanya ketika dihubungi Antarapos hari ini.
Kenyataan itu dibuat bagi mengulas gesaan UMNO Selangor yang mencabar kepimpinan parti Chauvanist itu supaya memecat Zaid bagi membuktikan DAPigs tidak mempunyai kaitan dengan kenyataan itu.

Zaid mencetuskan kontroversi apabila 'menegur' Sultan Sharafuddin dengan menulis tweet berbunyi: "Sultan Selangor seharusnya lebih berhati-hati dengan kata-katanya. Tiada sesiapa yang kebal apabila negara terbakar.”

Zaid menulis tweet berkenaan sebagai reaksi kepada kenyataan Sultan Sharafuddin yang berkata agenda politik Tun Dr Mahathir Mohamad didorong “kebencian” dan akan “membakar seluruh negara dengan api kemarahannya”.

Kenyataan Zaid itu mengundang kemarahan, terutamanya dari kalangan orang Melayu dan UMNO yang mahu tindakan diambil terhadap ahli DAPigs kerana bersikap biadap dengan Sultan.

Kelmarin Pengerusi DAPigs Selangor, Tony Pua membuat kenyataan bahawa ahli DAPigs “bebas menyuarakan pandangan mereka, tetapi mesti sanggup berdepan akibatnya”.

Sementara itu, Menteri Besar Selangor, Azmin Ali yang mewakili PKR pula membuat desakan agar Zaid Al Araki itu perlu bertanggungjawab terhadap atas tindakan yang dilakukan.

Dari satu sudut, kenyataan yang dikeluarkan oleh pemimpin Pakatan Haprak itu membuktikan secara terbuka bahawa Si Zaid Al Araki tu hanya berseorangan dalam membuat tindakan biadap terhadap Sultan Selangor!!!
Categories: ,

0 comments:

Catat Ulasan

Baca cerita lanjut di http://semuthitam80.blogspot.com

Ruangan Komen ini terpaksa dimoderatekan kerana terdapat komen yang tidak berkaitan seperti 'Perkhidmatan Ghaib' yang ditawarkan oleh mereka yang cuba mengambil kesempatan.

Pembaca boleh meninggalkan komen asalkan ianya tidak melanggar Akta SKMM. Namun perlu diingatkan, sebarang komen yang ditinggalkan adalah tanggungjawab pembaca sendiri dan ianya tidak ada kaitan dengan admin blog ini.

Sekian, Terima Kasih.

SUPPORTED BY:

Anda mungkin juga meminati:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Lain - Lain Artikel

Disclaimer

Assalamualaikum. Kepada semua pengunjung yang dihormati.

Blog ini khusus menceritakan mengenai isu - isu semasa. Perjuangan utama adalah bagi menegakkan yang Hak dan menentang yang Batil.

Artikel dalam blog ini sekadar ingin meningkatkan paradigma dan memprokasikan minda pengunjung.

Maka adalah disarankan kepada pembaca yang dihormati agar menggunakan otak dan akal yang dianugerahkan Allah S.W.T sebaik yang mungkin.

Bahan - bahan didalam blog ini boleh diulang terbit oleh mana - mana pihak. Namun pemilik blog ini tidak akan bertanggungjawab terhadap penyalah-gunaan asal oleh orang lain untuk tujuan propaganda mereka.

Sekian, terima kasih.

Ping